Wat zijn goede ideeën om de sfeer hier bij GV weer te verbeteren?

De laatste weken lijkt het wel of er bepaalde spanningen zijn tussen GV'ers en daar zijn al verschillende vragen over gesteld. Ik vind dat heel jammer, dus ik ben benieuwd wat uw ideeën zijn over het verbeteren van GV. Zo is het geopperd om elk profiel ook te kunnen beoordelen eventueel met daaronder de mogelijkheid om daar een uitleg bij te geven. Zou je dat een goed idee vinden? En welke andere ideeën zouden volgens u de sfeer op GV kunnen verbeteren?

Natuurlijk is het goed dat er wordt opgeroepen voor respect ed, +1. Maar blijkbaar werkt dat niet voor iedereen. Ik bedoel echt concrete zaken, zoals het raten van profielen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Eigenlijk merk ik niet veel van een verkeerde sfeer, Natuurlijk zijn er heftige reacties geweest, maar dat zie ik als positief!!!
Alleen mensen die wat te zeggen hebben en voor een mening uit willen komen, die kom je hier tegen.
Anders begin je er niet eens aan. Dat er een verschil van mening is , is alleen maar een goed teken.
Immers: de voorwaarden voor een goede discussie is het verschil van mening!
En dat je niet alles hoeft te pikken van een ander, is je eigen keus.
Ga je de strijd aan, dan kunnen er brokken vallen.
Je kunt niet alles winnen in het leven.
Bij sommige onderwerpen heb je nu eenmaal voor en tegen standers.
Het zou veel erger zijn, als men sommige antwoorden gewoon zou negeren!
Zo van, laat hem maar hij weet niet beter.
Dan heb je ondanks meningsverschillen geen discussie!!
Dat zou pas echt erg zijn voor deze site!!
Conclusie:het gaat uitstekend zo!!!!
Volgende vraag?????????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik deel je mening Ed
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd Ed, tis geen eo hoor, +1

Andere antwoorden (17)

Respect elkaar, elkaars mening en elkaars vragen.

Domme vragen bestaan niet, Domme antwoorden ook niet.

Mindere vragen bestaan wel, mindere antwoorden ook.

Laten we met ze alle fijn zelf bepalen wat voor jou nuttig is en wat niet. Ga elkaar niet lopen afkatten, om wat voor reden dan ook.

Ik ben alleen bang dat een hoop gebruikers al een bepaald beeld van andere gebruikers hebben, wat het dus lastig maakt objectief te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik kan het je niet verbeteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed verwoord, +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed verwoord +1 = 10
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
objectief zal ik proberen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met respect +1
respect.
niet iemand aanvallen op een gegeven mening en sommige personen waarschuwingen geven en dat kom alles weer helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is echt onmogelijk, 1000 mensen, 1000 meningen.
Er mag best een spanningsveld zijn, zolang er maar geen lelijke woorden vallen. Soms moet een mens zich kunnen uiten, maar dan wel met beleid. Op GV kan je geen klemtoon leggen op woorden, dus het ligt ook aan de lezer hoe die persoon het geschrevene opvat.

Het idee zal ook niet werken omdat je dan te veel discussie krijgt in profielen.

Toegevoegd op 28-05-2009 15:02:20
Misschien een goed idee om een profielwaardering in te voeren, zodat elke gebruiker kan zien hoeveel minnetje en hoeveel plusjes een bepaald persoon gekregen heeft.
Dit kan alleen werken als het verplicht wordt om een reactie te geven bij minnen en plussen.

Toegevoegd op 28-05-2009 16:02:34
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!! EN BEDANKT VOOR DE MINNETJES !!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast bovenstaande goede antwoorden misschien een aanvulling: voel je niet persoonlijk aangevallen als een ander een andere mening heeft of zegt dat je het fout hebt.
Het probleem met geschreven tekst is dat je de intonatie van een stem niet hoort. Wellicht heeft een ander het niet zo boud bedoeld, maar komt het op een ander wel zo over. Als je dan op een nette manier vraagt wat een ander bedoelt ipv meteen in de verdediging of aanval te schieten, dan blijft het netjes. En het is ook beter voor de bloeddruk ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon normaal blijven doen tegen elkaar en elkaars mening blijven respecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat iedereen die op goeievraag vragen beantwoordt dit voor zijn/haar plezier doet en dit doe om iemand te helpen en/of kennis te delen. Als de gebruikers dit ook bij het lezen van de antwoorden in het hoofd houden, scheelt dit een heleboel.
En......Positieve feedback is iets anders dan antwoorden afkraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elkaar gewoon accepteren! GV-ers lopen qua leeftijd, opleiding, interesses en het staan in het leven sterk uiteen.
Eerlijk gezegd zie ik niet in hoe je een profiel kan gaan beoordelen. Dat kan toch scheef gaan uitpakken of zie ik dat fout?
Het huidige puntensysteem (met één bepaald persoon dominant bovenaan) zou geëvalueerd moeten worden. Misschien moet de waardering voor het beste antwoord minder punten opleveren, bijv. 3 punten i.p.v 10.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moderators houden dat volgens mij wel in de gaten en te merken aan diverse reacties zitten ze kort op de bal wat betreft foute vragen, nare reacties en vervelende antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We doen ons best. Maar misbruik melden helpt ons enorm ;-)
Sfeer verbeteren kan in mijn ogen alleen goed komen als je elkaar de nodige liefde en respect geeft.
Het is van groot belang om respectvol met elkaar om te gaan, recpect is een manier van wederzijdse acceptatie.

We moeten allemaal begrijpen dat we hier zijn om van elkaar te leren, een profiel laat niet zien hoe iemand in elkaar zit. Dat doen alleen de vragen en antwoorden. En van deze twee moeten we leren.

Ik zeg dat we elkaar een hand moeten geven, en het beste ervan moeten maken. Bovendien ; Waar een wil is, is een weg. Dus als de leden de sfeer verzieken, dan is dat is heel triest voor de leden die wel gewoon zich kunnen gedragen.

Erg jammer dat we niet gewoon helder, open en eerlijk naar elkaar kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijkheid toevoegen bij een reactie om misbruik te melden. Misschien een negatief duimpje toevoegen.
Zo kunnen deelnemers hun eventuele ongenoegen op een relatief onschuldige manier uiten.

Discussies meer via privé berichten voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit mij aan bij (bijna) alle vorige sprekers...

Respect voor elkaar op nummer 1
en op nummer 2 domme vragen en antwoorden bestaan niet.
Tot slot op nummer 3, een lolletje op zijn tijd moet kunnen.

Maar voor al deze punten ligt bij een ieder de grens weer ergens anders ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er hoeft niets verbeterd te worden, het is al goed zo...

Het regelt zichzelf, mensen zullen vertrekken en anderen komen weer... Het is een dynamische site...
En als er zaken verbeterd kunnen worden dan zal GV dat zelf wel doen, daar kunnen wij toch niets mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niet iets gemerkt van een mindere sfeer. Mogelijk is het tijdelijk en aan mij voorbij gegaan.

Wat me wel opvalt is dat er steeds vaker gevraagd wordt naar meningen, en dat men vervolgens elkaars mening niet of moeilijk accepteert. Je kunt je afvragen of het vragen om meningen past in de doelstelling van kennis delen. Ik verwacht dat beperking tot kennis/weet vragen de sfeer ten goede zal komen.

Het beoordelen van profielen zet de deur open om avatars aan de schandpaal te zetten, en dat lijkt me niet bijdragen aan een goede sfeer.

Toegevoegd op 28-05-2009 17:12:25
en functie van duimpjes omlaag begrijp ik ook niet helemaal; het ontbreken van duimpjes omhoog zegt toch al genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
psies, if you can't stand the heat get out of the kitchen +1
Ik heb niet het idee dat de sfeer hier zo negatief is.
Er lopen een paar minnaars/minnaressen rond maar (we weten wie het zijn) maar verder valt mij eerder op hoe goed de atmosfeer hier is, hoeveel respect er toch eigenlijk is ondanks onze grote verschillen, meningen en visies.
Laten we het negatieve geen aandacht geven en ons concentreren op het goede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helemaal mee eens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij ook +1
Ik merk het ook wel een beetje, maar misschien komt het omdat niet iedereen een foto van zichzelf heeft, WAT IK HEEL GOED BEGRIJP. Maar het probleem is dat sommige plaatjes dan .. tja ik weet niet.. tegenwerkend zijn.. Je weet niet tegen wie je het hebt.
Jouw idee vind ik heel goed, je kan bijvoorbeeld bij iemand als argument schrijven dat je die persoon een goede GV'er vindt, omdat hij/zij eerlijk antwoordt enz.. of je kunt minpuntjes plaatsen (maar dit zal dan tot afkeer leiden, ben ik bang)
Uiteindelijk is het ook weer niet de bedoeling dat we hier gaan lopen chatten, er is hier toch sprake van concurrentie... ook al helpen we elkaar wel heel goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het begin komt iedereen binnen als een blanco blad en niemand kent elkaar. Na verloop van tijd kennen we mekaar natuurlijk nog steeds niet (tijd voor een GV-meeting ??) maar heb je je aan de hand van de vragen die iemand stelt en de antwoorden die iemand geeft, wel een beeld gevormd. Of dat beeld klopt is niet eens belangrijk, maar het is er wel.
Op een gegeven moment worden ook politieke en religieuze voorkeuren, kleuren en levensvisies duidelijker. Dan kan het gebeuren dat er 'mensen' tussen komen te zitten waar je duidelijk meer of minder mee hebt.
Sterker nog, op den duur kun je je echt aan iemand gaan ergeren, het chronisch met hem oneens worden, en krijg je toch, onwillekeurig, kleine 'kampjes' (van wisselende samenstelling overigens).

Dat is onvermijdelijk en gebeurt in elke community, wat de moderatoren ook proberen. Helemaal anoniem deelnemen en antwoorden zou dat kunnen voorkomen, maar we zijn natuurlijk allemala kleine egootjes die graag onze naam bij onze bijdrage zien staan, en het puntenspelletje kun je dan natuurlijk ook wel vergeten. Zodra antwoorden aan één account geclusterd zijn echter, gaan mensen zich een beeld vormen, met of zonder naam en avatar.

Ik heb hier nog niet echt iets van een negatieve sfeer gemerkt (heb dan ook een paar heel slechte ervaringen wat dat betreft) , maar wel hier en daar kleine spanninkjes over en weer. Voor moderatoren een taak om echt vervelende elementen (stalkers etc.) er uit te halen, een vreselijk moeilijke en ondankbare taak kan ik je verzekeren, en verder moet de community zelf het 'vermogen' krijgen daarin te sturen. Door soms gewoon even op je tanden te bijten en niet te antwoorden. Of twee keer te lezen wat iemand bedoeld met een vraag. En je niet overal aan te storen ; het is maar Internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed verwoord +1