Tips en trucs voor een trouwreportage?

Ik heb vrijdag mijn eerste echte fotografie opdracht, een bruiloft.. Heel spannend allemaal.. Wie heeft nog wat tips voor me?

Toegevoegd na 16 minuten:
Spannend ook omdat het gaat sneeuwen en de bruid is in het zwart en er worden door de gasten waarschijnlijk hoeden gedragen..

Weet jij het antwoord?

/2500

Plak in ieder geval de foto's op de juiste volgorde in het album.

Let op schaduwen (als de zon gaat schijnen), die mogen niet door gezichten etc lopen.

Ga vantevoren naar de locatie kijken. Ook binnen als dat kan: lichtval, tijdstip, ramen, flitsen mag? Proefopnames etc. Bespreek vantevoren heel goed met het bruidspaar wat de wensen zijn. Sommige mensen houden van ongedwongen foto's en anderen van statie portretten. Het kan zijn dat ze aparte artistieke foto’s leuk vinden of van een klassieke stijl houden. Een goede trouwfotograaf zorgt dat iedereen voordelig op de foto's staat, de sfeer van de dag overkomt en de liefste gasten vastgelegd worden. Heb je twee camera's? Voldoende reservespullen? Een assistent voor je reservespullen en paraplu en reflector? Iemand die je kan helpen bij de regie? Zoals het goed leggen van de bruidsjurk enzo. En een witte reflectieparaplu? Of een andere opvouwbare reflector? Lees hier meer tips: http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/tips_en_truuks/tips_voor_het_maken_van_een_bruidsreportage.asp http://hobby-en-vrije-tijd.infoyo.nl/fotografie/9641-tips-voor-mooie-trouwfotos.html

Maak ook direct na het jawoord een foto, dan wordt er juist gelachen en is de spanning van hun gezichten af. Vraag vooraf of het bruidspaar aparte foto's wil van alle stellen / gezinnen. Hou rekening met laser/feestverlichting Toegevoegd na 6 minuten: Details van de jurk en het kapsel zijn leuke items om rond een mooie foto van de bruid in een album te plaatsen. Evenals de ringen en het boeket. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100