Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie helpt me een originele naam te verzinnen?

Ik ben amateurfotografe (beginnend).. Inmiddels heb ik al wát kleine opdrachtjes gedaan voor vrienden.. Ik zou graag verder willen en om te beginnen een visitekaartje aan mijn 'klantjes' meegeven voor verdere 'reclame'.. Maar hoe ga ik mezelf noemen? Pakkend, kort en bondig. Een naam die blijft hangen en die ook te gebruiken is als ik in de toekomst professioneel aan de slag ga.. Mijn volledige naam is Marjolijn van der Wall..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
13.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt grof, maar ik bedoel het goed. Begin er niet aan en hou het als een mooie hobby. Je kiest voor een vak dat uitstervend is. En in een rap tempo. Nieuwsbladen krijgen gratis foto's bij de vleet binnen enkele minuten nadat er iets is gebeurd, waar dan maar ook. Dit dankzij de camera's in mobieltjes die steeds beter worden, er standaard al in zit, de foto direct kunnen mailen en de trotse eigenaar wiens foto in de krant komt. Dat is de persfotografie dat in nederland al bijna dood is. Hetzelfde geld voor huwelijksfotografie. Je moet veel kennis en ervaring in huis hebben en daarom is het duur. De meeste stelletjes vragen daarom een gratis amateur in de buurt. Ze gaan liever op reis van hun 1200 euro. Natuurbladen zijn vaak van belangenverenigingen en krijgen steeds vaker, steeds meerdere en steeds beter foto's van amateurs die ze gratis ter beschikking stellen. Was een telelens vroeger vrezelijk duur en uitsluitend voor de prof weggelegd. Nu kan bijna iedereen ze betalen. Lensafwijkingen veeg je weg met een druk op de computerknop. Daarbij komt dat fotograferen met een digitale camera goedkoop is. Je knipt er maar op los bij de honderden tegelijk. Het kost niets meer of minder. Dat was 10 jaar geleden wel anders met film. Bovendien is de kans op de bekende lucky shot aanmerkelijk toegenomen. Ze zijn nu al bezig (nou ja, 20 jaar gelden eigenlijks al, maar nu slaat het idee aan bij de fabrikanten) met fotocamera's die jou aanwijzen welke positie je moet aannemen. Heb je die bereikt dan maakt de camera automatisch de foto. Sony heeft nu al camera's op de markt die vol automatisch een portret maakt als iemand lacht. Hij wacht daar gewoon op. Hij herkend het. Dit is het nog maar het begin. De techniek is er al, maar ze hebben nu een manier gevonden om het betaalbaar te maken. De automatisme in camera's is nu al zo ver en zo goedkoop dat de grootste fotografie leek een scherpe en goed belichte foto kan maken. Alleen voor bladen als bijvoorbeeld de Wehkamp zijn nog een tijdje beroeps-produktfotografen nodig. Maar hoe lang nog? De gewone huis, tuin en keuken beroeps is binnen 10 jaar volledig verdwenen. Ik weet het, ik ben zelf ex-beroepsfotograaf. En toen ik dit werk nog deed, deed ik het naast mijn laswerk dat voor het hoofdinkomen zorgde. Anders had het niet eens kunnen bestaan. Begin er niet aan, zonde van je tijd en je geld. Blijf lekker voor de hobby fotograferen, pak eens een leuk klusje, maar verdien je brood anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gebruikers van GV

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (20)

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zooo voorspelbaar. xD +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft behang met fotografie te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar achternaam is van der wall...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als je De Vries heet, noem je jezelf Vrieskist, 09090989? Wat ik Steenuiltje wel moet nageven, is dat er gevraagd werd om "een naam die blijft hangen". En dan is Wallpaper inderdaad niet gek.
Van der Wall Fotografie.

Toegevoegd na 41 seconden:
Gewoon wat het is. Professioneel, zonder opsmuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt perfect! +
In the Picture
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden
FotoMarjolijn.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon je eigen naam: Marjolijn van der Wall
(ik heb eens bedacht hoe bij ons de fotografen heten en die gebruiken allemaal hun eigen naam)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WallMar Picture
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op met die gasten van de Wallmart, die zijn behalve goedkoop ook nog eens heel erg kien op schending van hun merknaam.
Wallographics, Fotolijn.
Als je wat 'modernere' naam wilt, anders zou ik gewoon voor van der Wall Fotografie gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marjolijns Momentopname
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van der Wall Pixs ( Pixs van pixels) of Van der Wall Pics.
Qpics (Q van Quality). Foto Marjo. Van der Wall Fotografie.
Focus Foto. Foto Focus. Eyecatcher. Eyecatching. Eyeopener. Foto Marjo(n)lijn (of: Foto Marjonline).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Van der Wall Digital
* Studio Van der Wall
* Fotoburo Marjolijn
* Van der Wall Image-world
* Beeldburo Marjolijn van der Wall
* Quality-pics Van der Wall
* Foto Marjolijn
* Van der Wall | Beeld
* Split second
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foto perfect .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Image & Art

Visual

Camera Obscura

Wat voor stijl zijn je foto's eigenlijk?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SnapShot...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Picture on the Wall...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van der wall pictures
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je draait de boel om.eerst naam maken en dan foto`s?
maak naam door je prestatie`s,dan is bijna elke naam,zelfs je eigen,goed.
zo heet het ook.zij/hij heeft naam gemaakt met .....
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Jo-pictures!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fotograag van der Wall
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let's take a picutere with Wall
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding