Hoe noem je een slaapstoornis waarbij de persoon inkwestie in slaap is, maar het lijkt of hij wakker is?

Hij ziet dan ook iemand in de kamer staan en raakt in paniek....(ooit gezien in een documantaire maar weet niet meer hoe het heet)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat dus niet om slappwandelen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slaapwandelen hahahahaha!

Het beste antwoord

Slaapverlamming of slaapparalyse is een symptoom van narcolepsie, een slaapstoornis. Ook mensen die niet lijden aan narcolepsie kunnen last hebben van slaapverlamming. Kenmerk van slaapverlamming is dat de spieren in het lichaam vlak voor het in slaap vallen of direct na het ontwaken verlamd zijn. De verlamming kan gepaard gaan met hallucinaties (zogeheten hypnagoge waarnemingsstoornissen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaaaaa! Dat is hem!

Andere antwoorden (3)

Weet het niet geheel zeker, maar volgens mij heb je het over slaapwandelen.

Toegevoegd op 28-05-2009 14:38:36
Ja dan snap ik wat je bedoelt! haha ik wist niet eens dat dat bestond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
somnambulism of noctambulism
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slaapverlamming
dan kan je je niet bewegen nadat je wakker word het komt soms voor bij mensen en kan en paniekreactie veroorzaken even later trekt het weg