Waarom gaan altijd alle lampen tegelijk kapot bij ons? Buitenlamp en keukenlamp

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.3K

Antwoorden (6)

waarschijnlijk omdat die op dezelfde groep/schakelaar zitten.Als er dan 1 van de 2 kapot gaat krijgt de andere even meer stroom en die gaat dan ook naar de haaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal komen doordat ze met elkaar verbonden zijn. Wanneer één lamp kapot is, is er geen gesloten circuit meer, en kan de andere lamp ook niet blijven branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan met levensduur te maken hebben en datum van aanschaf.

Of....., er zijn andere krachten hierin actief!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook te make hebben met een 'stroomstoot '.
Er zijn momenten dat je ineens veel meer stroom hebt .
(Het omgekeerde kan ook).
Meestal duurt dat maar een seconde of zo....ik heb het zelf ook gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je lampen met dezelfde levensduur, die ongeveer even lang branden, altijd gelijk vervangt, gaan ze ook gelijk kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van g=hetgeen hierboven is genoemd, is dat bewust zo geregeld door de lampenfabrieken om groeps vervanging mogelijk te maken.

In een fabriek of in een kantoorgebouw worden alle lampen in een keer vervangen en weggegooid. Soms per etage, omdat met precies weet wat de levensverwachting van een soort lamp is. Led heeft bijv. een levensverwachting van meer dan 50.000 uur, dat is bij 10 uur per dag en 5 dagen per week precies 10.000 weken, dus ongeveer 20 jaar. In een gebouw met ledverlichting zullen ze dus de hele hap eens in de 20 jaar vervangen.
Jij hebt waarschijnlijk allemaal dezelfde soort lampen in huis