Hond bijjt nagels ...... Wat kan dit zijn?

ze bijt sinds een week nagels ze is er echt veel mee bezig.Ik denk dat ze iets mist aan voedings stoffen alhoewel ze goed voer krijgt (dog chow met smuldier vlees en soms bot en kluiven en yoghut)maar weet niet wat

Weet jij het antwoord?

/2500

misschien heeft je hond last van zijn/haar nagels en moet je ze laten knippen bij de dierenarts

Het kan zijn dat ze inderdaad voedingsstoffen mist, zeker als het al een oudere hond is die er spontaan mee begint. Wij hebben echter 3 honden waarvan 2 regelmatig, al van pup af aan af en toe nagelbijten. Ik heb het ook bij andere honden gezien. Ze doen dit om hun wolfsklauw kort te houden, hun nagels vrij van rotzooi te houden en misschien soms wel gewoon instinctmatig.

Op zich hoeft nagelbijten niet steeds een tekort aan bepaalde stoffen vanuit de voeding te zijn. In de meeste gevallen is het onschuldig (onderdeel van verzorging die hond doet). Tenzij dit lijkt op een dwangmatig gedrag? Hoe oud is je hond, en welk ras of rasmix, want het komt vaker bij bepaalde ressen voor. En kan je iets bedenken dat er misschien iets is gebeurd of veranderd in dagelijkse leven , in je huis, of leven van je hond? Is je hond bv wegens een baan of studie vaker alleen thuis? Het kan ook een manier zijn om je aandacht te trekken, zeker als je het ziet en je je eraan ergert bv. Als je dan bv zegt: stoppen, of foei enz, dan betekent dit voor de hond ook (negatieve) aandacht ;) Dan is negeren effectiever en zodra je hond gestopt is met weer nagelbijten kan je haar even kroelen of aandacht geven. Vaak is het van voorbijgaande aard dan en wat eventueel ook kan helpen om deze vicieuze cirkel te doorbreken is haar 4 pootjes sprayen met een natuurlijk en onschuldig product: http://www.medicanimal.com/setSessionLocale/product?locale=es_ES&category_id=MA-DOGS-SENIORS&product_id=129&recommendation=Y&newLocale=nl_NL Middeltje is vrij betaalbaar en heb dit zelf ook soms in huis of gebruikt zodra bv na een wondje of hechting na castraties enz, ze teveel willen likken en wondje niet mooi opdroogt ;) Ook hoorde ik wel iets over Bitter Apple via Belgische vrienden, middeltje dat vele honden echt smerig vinden, maar ja sommigen vonden juist dit weer een traktatie! :) Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100