Als ik songs wil maken als #deadmau5 , welke programmas en apperatuur heb ik dan nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Een dj programma, bij voorkeur meestal iets in de richting van Traktor.
Verder als je zelf wilt produceren, is een midi keyboard wel handig en een programma zoals fruity loops ( kan tevens iets anders zijn als je wilt).

In het begin heb je apparatuur niet echt nodig nog, maar op den duur kan het echt handig zijn!

Mocht je toch apparatuur willen kopen:
Een mengpaneel met of zonder pc aansluiting, maar het is grotendeels afhankelijk van je budget.

Een cd speler of usb / ander soort speler is ook handig, maar niet gelijk een vereiste omdat je ook je pc zou kunnen gebruiken als je Traktor of virtual dj erop hebt staan.

Een goede koptelefoon of speakers kan goed zijn, een 30 euro philips setje voldoet ook wel volgens mij, ( voor je kamer).

Mocht je eerst nog willen kijken hoe een dj programma ongeveer werkt,
download de gratis trial van Virtual dj, kun je eens even uit testen.

Groetjes, en heb je nog vragen, zie ik graag een reactie of PM:)

Toegevoegd na 26 minuten:
Weetniet of ik hier links mag neerzetten, maar voor dj apparatuur raad ik je bax-shop.nl aan, vriendelijke klantenservice voor zover ik weet en als je het ergens anders goedkoper hebt gezien passen ze de prijs voor je aan volgens mij.

Kijk anders eens bij midi apparatuur, zul je wellicht veel voor je doeleinde kunnen vinden, ( midi apparatuur kan samen werken met software zoals Traktor of Virtual Dj of fruity loops).

Groetjes, ps. mocht je eerst willen experimenteren maar al wel een dj controller willen kopen? Kijk eens naar hercules of Numark / iets in die richting, staan leuke dingen bij!