Bevorderd 's ochtends vroeg opstaan de productiviteit gedurende de dag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Er is vroeg en vroeg.
En laat en laat......

als je om niet vroeg op te hoeven pas om 12 uur je bed uit komt, is er niet veel van de dag meer over om productief te zijn.

Als je om extra vroeg op te zijn er om 6 uur uitkomt terwijl 8 uur ook nog ok is ben je denk ik niet productiever, je berooft jezelf van rust en dat breekt je op den duur op.

Ik denk dat je het meest productief bent als je een REDELIJKE tijd voor je aan de slag moet opstaat. Dus niet te lang (dat kost slaap) maar ook niet te kort

ooit had ik het geoptimaliseerd, ik stond 15 minuten voor ik de deur uit moest op, ging in racetempo door de badkamer en langs de ontbijttafel (die stond al klaar) prop prop en de deur uit, wat een gestress, ik was al weer moe als ik op mijn werk kwam. Nu doe ik er wat langer over en dat is VEEL relaxter en daardoor ben ik daarnee meer klaar voor de acties die komen (en dus efficienter=productiever)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, een uitgebreid ochtendritueel bevordert ook p[rudtiviteit.

Andere antwoorden (4)

Ik sta behoorlijk vroeg op maar het eerste uur is de productiviteit niet erg hoog later komt deze wel op gang maar als ik zou moeten inhalen wat ik in heteerste uurtje verlies wordt het heel hard pezen en dat dag in dag uit dus ik moet zeggen ik verlies door vroeg op te staan en op mijn werk te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk zelf veel beter als ik lekker uitslaap, want op school ben ik de eerste 3 uur altijd erg moe. Het duurt altijd even voordat ik op gang kom. En als ik uitslaap heb ik daar geen last van. Alleen denk ik wel dat je er na een tijdje lui van wordt, en dan bevorderd de productiviteit juist weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is onder meer afhankelijk van jezelf. Of je een ochtend- of een avondmens bent.
Zo ook of je bij vroeg opstaan behoorlijk uitgerust bent, dus of je je gemiddelde 7 uur slaap hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, of je uitgerust bent is veel bepalender voor je productiviteit. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens.
Zorgen dat je genoeg slaap krijgt bevordert je productiviteit het meest. Voor mijzelf hanteer ik minimaal 8 uur slaap om goed uitgerust te zijn. Ik haal dit niet vaak, omdat ik te laat naar bed ga :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, voldoende slaap is een belangrijkere oorzaak. +