hoe kan het dat om de een of andere reden,tijdens het douchen, het douchegrodijn vaak aan je lijf plakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Omdat je lijf nat is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er ontstaat onderdruk in de douche ruimte en daarom wordt het gordijn naar binnen en uiteraard tegen je lijf aan gezogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het stromen van het water veroorzaakt stroming van de lucht en dat zorgt voor een onderdruk. Dat is hetzelfde principe als waarom een vliegtuigvleugel een opwaartse druk ondervindt.
De onderdruk veroorzaakt dat het douchegordijn naar binnen bolt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep warme lucht stijgt en het douche gordijn heeft onder een optie om naar binnen of buiten te klappen. Dit is dus meestal naar binnen. Juist een vochtige doek plakt beter op een natte huid dan een droge doek. Wil je dit probleem voorkomen dan kun je proberen wat ik doe. Ik maak het gordijn gewoon helemaal nat waardoor het strakker omlaag blijft hangen door het gewicht. De kans dat het niet werkt bij een douche zeil als gordijn is groter natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal douche je met warm water. Hierdoor is het binnen het gordijn warmer en stijgt de warme lucht op. Hierdoor ontstaat het la eerder genoemde druk verschil en komt het gordijn "naar binnen"