Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zijn condooms tegenwoordig zo duur?

Het is een vraag die ik mezelf al een tijdje stel
waarom zijn condooms zo duur?
als je ze in de apotheker of kruidvat gaan halen ben je snel 5 euro kwijt voor deftige condooms.
terwijl er altijd zo op wordt gezegd dat een condoom heel erg belangrijk is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat alles natuurlijk een prijs heeft, en je op dat gebied wel kwaliteit wilt ! Maar eh....ook bij condooms betaal je, zoals bij alles eigenlijk, ook een flink deel voor het merk - en wie weet zelfs het imago ; daar ben ik niet zo in thuis eerlijk gezegd. Durex heeft uitstekende condooms, absoluut, maar maakt van vrijen wel een kostbare hobby.

Gelukkig is de noodzaak van condoomgebruik wel algemeen doorgedrongen, en zijn er dus overal wel potjes voor gemaakt. Dus kun je ze ook beduidend voordeliger in je bezit krijgen. (Groot inkopen helt trouwens ook - hoe minder in een pakje, hoe duurder per stuk).

Op onderstaande website kun je gewoon gratis prima condooms bestellen ; een uitkomst voor jongeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Condooms maken kost geld. Ik weet niet wat de kostprijs is en wat de winstmarge is. Maar de vraag zou hoog moeten zijn dat maakt in elk geval dat de producenten meer kunnen vragen dus meer kunnen verdienen
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Dus kan de prijs omhoog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
simpel :)
Als gevolg van de dure aardolie worden ethyleen, propyleen en butadieen, de grondstoffen voor kunststof en rubber, 10 tot 25% duurder.
De marges van de producenten van kunststof- en rubberartikelen stonden al onder druk van de gestegen energiekost, de hogere transportkosten en de indexatie van de lonen.
De extreme prijsstijging van de grondstoffen kan niet meer worden opgevangen door productiviteitsstijging, kostenbesparing en innovatie en wordt dus doorberekend aan de consument.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik lees net dit: 'Amerikaanse condoomfabrikanten hebben de 2011-prijzen al met 10 tot 20 procent verhoogd.' .... zie: http://www.autokiosk.nl/?p=9991
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding