Wat kan je aan eenzaamheid doen als je op jezelf woont en er is niemand waarmee je even kan praten?

Woon net 5 weken op mezelf bevalt me prima maar nu zit ik even in een put. Ik ben niet lekker en ik heb even behoefte aan iemand om me heen maar de rest heeft ook een prive leven en kan ik niet bellen ed. Wat kan ik doen?

Toegevoegd na 26 minuten:
Sorry jongens sommige tips zijn heel leuk alleen ben ik nu ziek dus dat gaat helaas niet. Wel praktisch voor de toekomst

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.5K

Het beste antwoord

Ik heb net hetzelfde, alleen ben ik 17 jaar.. Ik heb alleen het probleem dat uitgaan me totaal niets interesseert en dat er met deze koude dagen niemand in het park loopt.

Ik ben normaal iemand die heel enthousiast is en optimistisch, maar als je niemand hebt waarbij je je volledig kan uiten geraak je wel in een dip.

Ik denk ook niet dat er een pasklaar antwoord op is, maar dat je ergens gewoon moet vertrouwen op het feit dat het vanzelf op je afkomt. En voor de rest doe je gewoon waarin je jezelf blij maakt. Zoals voor jezelf iets lekkers maken. Als je voor jezelf zorgt straal je dat ook uit.

Een troost is misschien dat er velen zijn zoals ons, alleen door ons op te sluiten kunnen we mekaar niet tegen komen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ja, je kan zoals je nu doet proberen via internet een luisterend oor te vinden. Als je niet wilt bellen, is er wellicht iemand die je via msn kan benaderen. Ga anders even lekker een wandeling maken. Even uitwaaien (het regent voor de verandering eens niet vandaag) in het bos of zo. Dat verzet je gedachten en maakt dat je het leven weer wat zonniger ziet. Kop op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en waarom zou je niet iemand mogen bellen? betekent prive leven dan: zonder contact met anderen?

ik zou zeggen, bel toch even, vraag gelijk of het gelegen komt maar dat je heel even met iemand wilde praten.

Wie weet tref je iemand die zich ook een beetje zit te vervelen zo op zondag middag die het leuk vind om even met je te praten.

En daarna een ommetje maken en daarna keihard muziek opzetten
sterkte
13 jaar geleden
Ga lekker naar de bioscoop of ga even naar een cafe

Toegevoegd na 16 minuten:
Dan zet je de tv aan of de radio
ronron1212
13 jaar geleden
Online chatrooms op internet misschien?
een huisdier nemen?
Zelf even naar een kroeg toe wellicht, misschien kun je daar nog vrienden maken?
Op een sport gaan of bij een club / vereniging van iets?

Maar dan lijkt een lief huisdier nemen me de 1e stap;)

Groetjes

Toegevoegd na 10 uur:
Na de reactie van ''bartdingen'' gelezen te hebben,
misschien een hamster iets? Vergt niet zo heel veel aandacht ( beetje knuffelen altijd wel leuk mocht je het willen) maar zijn soms ook vooral nachtdieren :).

Als je diep kan slapen is het niet zo'n probleem, en anders, wandelende takken? Ik weet niet of je daarmee je eenzaamheid kan opvullen maar wellicht kan het werken?

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee,
weer een cool antwoord joh!
vooral met het nemen van een lief huisdier!
mooi,man!
groetjes :) enne,punt van mij hoor! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op kamers woont lijkt het me niet handig om een huisdier te nemen.. Op kamers woon je toch vaak in verband met je studie. Je bent dus vaak op school of op de campus te vinden en niet op je kamer. 's Avonds ga je sporten, naar iemand anders of naar het café o.i.d. en dan zit het beestje weer alleen. Ik zou een huisdier afraden. Niet omdat je er niet voor kunt zorgen, maar omdat ik een dier niet zo vaak en zo lang alleen zou willen laten.
Bedenk even hoe rot je vrienden het zullen vinden als ze merken dat je hen niet durft te bellen.
Soms is een paar minuten al genoeg om uit de put te komen.
Enne, je ziek en zielig voelen mag best hoor, schaam je daar niet voor, gaat wel weer over
sterkte
anneliez
13 jaar geleden
zet een pot thee, pak een goed boek en probeer te verdwijnen in je boek. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zoveel dingen dat je kunt doen!

Ga naar buiten! Ga wandelen!

Je zult zoveel dingen tegenkomen, een cafeetje, een park, een voorbijganger met zijn hond, een winkeltje, dit, dat... Aarzel niet en neem gerust een initiatief. Het gebeurt vaker dan je denkt, dat als je alleen op café gaat met een boekje of de krant, dat mensen met je beginnen praten. Of in de meeste volkscafés doet de barman wel een woordje met je.

Daarnaast kun je nog altijd je vrienden opbellen! Zij hebben inderdaad een pricéleven, maar als iedereen zo zou gaan denken, dan moet niemand met niemand nog afspreken! Als je bang bent om hen te storen, zend dan een emailtje of een sms'je, daar kunnen ze gerust later op antwoorden. Je kunt altijd wel eens afspreken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi,
nou gewoon hier via GV lekker contakt zoeken,net als nou en ook gaan smsen of op msn met iemand.
of zet lekker muziek op,wsaardoor je chill wordt,ok?
heb je familie?
bel die anders, of stuur ze een e-mailtje,dat stoort minder als je ze echt niet wilt bellen.
misschien heb je wel kennissen die je al lang niet hebt gezien en dan vinden die het misschien ook wel leuk als ze weer iets van je horen.
hee,suc6 en beterschap!
groeten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan chatten op www.hetluisterendoog.nl, van humanitas.
verder kan je bellen met sensoor: tel 0900-0767
laatstgenoemde is dag en nacht bereikbaar.
13 jaar geleden
Ik ga altijd een lekkere janken film kijken. Daarmee huil ik ook altijd mn frustraties er uit. Ik woon sinds 2 maanden op me zelf en heb dat dipje ook gehad. Ik ben van noord holland naar almere verhuisd, helemaal alleen. Nog fc door zetten. Komt allemaal wel goed. Nu vind ik het heerlijk. en als je ziek bent is alles altijd erger als dat het lijkt. Je móet dingen doen waar je blij van word. En dingenplannen waar je naar uit kijkt. Voor mij helpt het ik hoop voor Jou ook. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In elk geval beterschap gewenst van deze kant...
Toen je niet op je eigen woonde, dan was je, denk ik, ook altijd welkom bij je vrienden.
Doe juist een beroep op je vrienden, vraag of ze langs willen komen, of dat jij even langs mag komen, en ben eerlijk, zeg dat jij je even eenzaam voelt.
Je zult vlug genoeg merken, dat je vrienden dan echt wel voor je klaar zullen staan.
Daar heb je namelijk vrienden voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook momenteel,na zo'n 6j bijna zo goed als geisoleerd
te leven. vroeger kon internet de leegte wat invullen (chatten,actief mee doen op forums,radio stream met chat)
maar nu niet meer... Denk dat ik behoefte heb aan real live contact maar het lijkt me ook niet te lukken dit (terug) op gang te krijgen. En de winterperiode maakt er het gelijk niet beter op... niet opgeven,blijven doorgaan ook al doet ut pijn.
ow..zag ik nu net een lichtpuntje in de duisternis? tot dan...proberen te genieten van de kleine dingen; een lekker ontspannend bad,ff uit de bol gaan op n opdwepende song... toekomst plannen maken en je ff inbeelden dat het al zo is kan ook hoop gevend zijn. sterkte en veel liefs.