Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan mij een heldere, levendige, gedetailleerde beschrijving geven van een zeer zure citroen en hoe dat smaakt?

Ik heb dit nodig voor een les, ik wil dat iedereen er van moet watertanden en de zure smaak bijna proeft. ( en ik had het al eens geprobeerd maar mislukte, haha!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
734

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je ziet de citroen voor je. Het is knalgeel en de schil met putjes glimt in de zon op de fruitschaal tussen de sinaasappels. Ovaal met een bobbeltje aan de zijkant.Daar ligt ie te stralen, te wachten. Je gaat voor de citroen. je rolt het in je handen, het voelt stevig aan, precies rijp genoeg. het sap spuit eruit als je het met een scherp mes in twee helften snijdt. Een wit pitje floept eruit. Je handen zitten onder het sap. Nu breng je de zure vrucht naar je mond, het ruikt scherp en fris. Je speeksel komt op gang, je moet het steeds weg slikken. Daar komt het vocht binnen gedruppeld, een explosie, de smaakpapillen zijn wakker geschud. De citroen smaakt sappig, oh zo ZUUR, je gezicht verzuurd er ook van. AAAHH!!! Je tandglazuur barst er zo wat van! Maar oh wat vliegen de vitaminen je om de oren! Maar pak voortaan toch die sinaasappel, het is ook gezond en zoveel zoeter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik kan het best omschrijven maar...., eigenlijk zegt dit plaatje meer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hele gezicht trekt bij elkaar, en je kaakspieren zijn al helemaal niet blij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader zei altijd: citroen, nee dank je, je bek trekt er van samen.
(gewoonlijk drukte hij zich niet zo uit, maar zo n hekel had hij aan de zure smaak van citroen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik zelf eet gewoon citroenen zonder dat ik het verschrikkelijk vind...ik ben ook gek op zuur snoep..
maar kijk t filmpje van mensen die het verschrikkelijk vinden...

http://www.youtube.com/watch?v=ki8m_6hgxpw
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De citroen:

Een zeer sexy gele, fris ruikende stevige citrusvrucht.
Het vruchtvlees is helder en lichtgeel van kleur, het bevat veel sap en ruikt zeer fris en fruitig. De schil is meestal gewaxt om parasieten tegen te gaan. De olie in de schil wordt gebruikt om citroenolie van te maken. Dit wordt gebruikt als essence in parfums en essentiële olieën en in de ouderwetse Eau de Cologne.

De vrucht smaakt erg sappig en zeer zuur met een tikkeltje bitter, maar toch fruitig. In combinatie met andere drankjes is het een enorm goede dorstlesser en verfrisser. Achteraan de tong aan de zijkanten bevinden zich de smaakpapillen die zuur proeven. Wanneer deze met zuur in aanraking komen, raken de zenuwen (de drielingzenuw) geprikkeld en trekt je mond en kaak samen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding