wat is het verschil tussen normaal water en water met koolzuur

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (4)

van koolzuur krijg je bubbeltjes en gewoon water is zonder bubbeltjes.

Toegevoegd na 41 seconden:
koolzuur is dus een gas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt het zelf al. Zogenaamd 'plat' water is water dat je gewoon uit de kraan haalt. Er zijn simpele apparaten waarmee je koolzuur aan dat water kunt toevoegen. Dat koolzuurgas, in cilinders, kun je o.a. bij je slijter kopen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Natuurlijk kun je koolzuurhoudend water gewoon in de supermarkt kopen, 'Spa Rood', maar als je het veel drinkt dan is zelf maken een optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dichtheid van normaal water is wat hoger dat dat met CO2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal water is 'stil' water, het bruist niet. Indien je aan normaal kraan- of bronwater koolzuurgas toevoegt krijg je bruisend water waarin je belletjes ziet opstijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook lijkt de smaak daardoor iets 'pittiger'.