waarom moeten er een brandmelding getest worden, terwijl er bij de bouw op is gelet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

dit is voor extra veiligheid. Sommige mensen weten niet wat ze moeten doen als er brand, dit zou heel gevaarlijk kunnen zijn als er echt brand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt overal opletten maar met testen weet je het zeker en is het ook gecontroleerd.
ronron1212
13 jaar geleden
Om te kijken of het systeem nog werkt,
Om te kijken of iedereen weet wat hij moet doen als er brand uitbreekt, of dat het misschien nog nodig is om daar duidelijker over te zijn.

Bij de bouw kun je hooguit letten op brandveiligheid en brandwerendheid, je gaat de kans op brand nooit helemaal uitsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je er beter maar zeker van kan zijn dat de brandmelders nog steeds werken als er brand is.
Je weet nooit of er tussentijds iets kapot/ versleten is geraakt. Bedrijven zijn het ook verplicht om de brandmelder jaarlijks te controleren om aanspraak te kunnen maken van de verzekering bij brand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles kan kapot en dus is testen verplicht gesteld. Afhankelijk van de omvang van het personeel wat aanwezig is in een pand worden zelfs ontruimingsoefeningen steeds vaker verplicht gesteld.

Doel van een brandalarm is dat iedereen weet wat te doen en ook gelijk het geluid van het alarm herkent zodat nuttige tijd niet verloren gaat aan het rondvragen waarom de slow whoop afgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons hadden ze (bij de nieuwbouw van een nieuwe school) ook alles goed gedaan, nouja. dat zeiden ze tenminste. toen bleek dat er in een van de lokalen brand was, en de brandslang gebruikt moest worden, bleek dat er helemaal geen verbinding zat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat mensen de grote onbekende factor zijn in geval van brand zo blijken mensen de nooduitgangen niet te gebruiken maar de bekende weg te willen kiezen bij een brand wat kostbre tijd scheelt en zorgt voor grotere druk op de uitgangen wat je in een dergelijke situatie absoluut niet wil los van het feit dat bv trappen huizen in geval van nood beter geschikt zijn dan de lift ook is het belangrijk dat mensen weten dat er een alarm afgaat en dat dan niet negeren(vaak genoeg meegemaakt)maar er juist naar handelen,dus is een oefening belangrijk omdat je mensen confronteerd met het feit dat er een situatie kan ontstaan waarin je als het alarm gaat (niet een half uur denkt wat hoor ik toch?)maar snel naar buiten moet en dan vaak via de nood uitgang (en het prettig is als die niet vol met fietsen staat of opslot zit) en je op het evacuatie punt blijft staan zodat je niet vermist wordt opgegeven en er nodeloos naar je gezocht word helaas denken veel mensen er nooit bij na dat in de praktijker zo'n situatie kan ontstaan en daarin komt gelukkig langzaam verandering dmv dit soort oefeningen