wat moet je doen als de punt van dat potloodje van je passer is afgebroken maar er zit nog een stukje potlood in dat buisje hoe doe je dat eruit?

je weet wel als je je passer gebruikt en de punt breekt af! maar er zit een klein stukje potlood net in dat buisje waar dat potloodje dan in moet, hoe krijg je dat eruit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7.6K

Antwoorden (4)

Je kunt proberen het puntje er voorzichtig met een naald uit te wippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kun je het er niet met een naald uitdrukken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een (metaal)boortje van dezelfde maat d'r met de hand even 'uitboren'. Het achtergebleven stukje grafiet past n.l. perfect in 't cilindertje zodat het 'eruit' peuteren vaak geen optie is....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het met een speld of naald niet lukt en je hebt geen boortje dan wordt het schok-effect.
Zwaai de passer 180 graden open, verwijder de wartel (moer)
leg de passer in je gestrekte hand, vastgeklemd met je duim in het gootje van je vingers
zie dat er geen levende wezens in de buurt zijn
zwaai met je arm van achter je rug met een grote zwaai de passer naar de rand van een oude tafel
breek je vingers niet.
met een beetje geluk is het puntje er nu zover uitgeschoten dat je het kunt pakken en is iedereen nog in leven.