hoelang leven kippen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Kippen leven rond de vier tot vijf jaar. Het kan ook langer zijn; dat hangt van het ras af.

Bronnen:
http://www.omlet.nl/products_services/Kipp...

Dat hangt van de kippenhouder af. De meeste halen het half jaar niet eens. Maar een kip in een achtertuintje bij de buurman kan het meerdere jaren uithouden.

De meeste kippen kunnen een leeftijd van tien tot vijftien jaar bereiken. Hoe oud ze precies worden, is afhankelijk van allerlei factoren, zoals voeding, stress en huisvesting, maar de leeftijd is vaak ook ras- of typegebonden.

Bronnen:
Kippenencyclopedie

toen ik dat mijn oude buurman vroeg zei hij vier, maar bedoelde dat ze dan in de soep moesten. Op wikipedia vond ik dit: De maximale leeftijd van een kip is afhankelijk van het ras. De 'gewone' bruine industriekippen, de hybriden, worden vaak niet ouder dan een jaar of 3. Maar sommige rassen kunnen wel 20 jaar oud worden. Verder spelen ook de levensomstandigheden van de kip een belangrijke rol. Gemiddeld worden de meeste rassen niet ouder dan 10 jaar. Haan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100