patroon lezen

Hallo,

ik ben bezig met het breien van een muts in de reliëfsteek noppenribbel. Ik snap echter twee stappen van het patroon niet. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Bij de beschrijving voor de derde toer staat:
2av., *1r., 2av., (1av., 1r., 1av., 1r.,), alle in de volgende st - genoemd 4r., uit 1, 2av., herh van * tot einde.
- Ik begrijp niet wat bedoeld wordt vanaf het haakje openen tot het einde. Moet ik met 1 steek 2x averecht en 2x recht ofzo? En moet ik alles vanaf het sterretje blijven herhalen?

Bij de beschrijving voor de twaalfde toer staat:
2r., *1av., 2r., 4av., sam, 2r., herh van * tot einde.
- Ik begrijp niet wat bedoeld wordt met 'sam'.

Ik hoop heel erg dat iemand me hiermee kan helpen!!

Groetjes,
Madeline.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Hallo Madeline,

een nop krijg je door: in te steken, draad omslaan door halen NIET AFLATEN GLIJDEN, maar je draad van voor naar achter voor recht (of omgekeerd van achter naar voor voor averecht te doen) en dan in dezelfde steek de volgende steek breien.
Dus 1 recht, 1 av., 1 r, 1 av. breien in die ene steek. Na die 4 steken heb je dus 4 steken gemeerderd.

De 12e toer brei je 2r., (die 2 steken noem je kantsteken) * 1 av., 2 r., en 4 steken averecht samen.
Die 4 steken worden, als je deze hebt gebreid 1 steek.
Je steekt averecht in de 1e steek (zonder omslag) in de 2e steek, in de 3e steek en in de 4e steek en dan sla je de draad om doorhalen en aflaten glijden.

En dit van * tot * herhalen.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat er bedoeld wordt hier is dat je eerst ondersteboven plaatsneemt, dan het volkslied zingt en vervolgens een glas thee in de plantenbak kiepert.
Alvolgens je drie keer rechtsaf, met schuine hoek, door de linker neder sectie, vijftien steken (zestien if you feel lucky) doorhaalt totdat het ergens op begint te lijken.
(leuk muziekje erbij doet geen kwaad)

Ten slotte, bij de twaalfde toer (4av. Sam) moedigen ze u aan om een pak vanillevla over het tafereel heen te knijpen en het resultaat even vijf minuutjes in de oven te doen (200 is ideale temperatuur, standje vijf in gasoven, eerst even voorverwarmen)

Wanneer de reliefsteek noppenribbel muts lekker knapperig en goudbruin is, is hij gereed voor een flinke fietstocht (de veluwe is erg plezant deze tijd van het jaar)

(Waarschuwing: let wel op met gasovens, leg de noppenribbel niet te dicht bij de open vlam)

Voeg, na de fietstocht, wol en suiker naar smaak toe

Bon appetit en een warme winter...

Hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sam zou zomaar samenbreien kunnen betekenen, zeker als je ongeveer op de plek zit waar de muts minder breed moet gaan worden.
En bij de volgende toeren verandert er niets dus brei je vanaf * steeds hetzelfde tot er andere aanwijzingen komen.

Mocht je er toch niet uitkomen, dan zijn er veel breisites waar je bijvoorbeeld heen kunt mailen, zie hier: http://www.breiwinkel.nl/

Succes!