Ik heb een brief verkeerd gepost in de brievenbus. Als ik de postbode vanmiddag opwacht... krijg ik dan mijn brief terug? voordat hij mee gaat...

mag de postbode zomaar een brief terug geven als hij de brievenbussen in de middag leegt?
hoop het wel namelijk! heb iets verkeerd gepost..........

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
8K

Antwoorden (7)

Ik neem aan dat dit alleen kan als je:
- de afzender op de brief hebt geplaatst;
- en jij kunt aantonen dat jij die afzender bent dmv een legitimatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hij mag de brief niet afgeven want hij is nu onder beheer van de post. Heb je de brief in het verkeerd vakje gestopt dan is dat geen probleem hij komt hoog uit een dagje later. Is de inhoud van de brief niet goed dan heb je waarschijnlijk een probleem. Stuur ge lijk een nieuwe brief en corrigeer je fout. Maar je kan het natuurlijk wel even proberen. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er niet teveel op rekenen. De postophalers hebben een zeer krappe planning. Ze rijden hier altijd met een noodvaart van bus naar bus. Ik denk niet dat ze de tijd willen nemen om rustig de post te gaan uitzoeken voor je. Maar misschien tref je een behulpzaam iemand, dus je kunt het zeker proberen!
13 jaar geleden
als de brievenbus niet te vol zit is het geen probleem om even te kontroleren of hij erin zit.
als ex postbode heb ik dit diversen keren mee gemaakt.
alleen rond de kerst is er geen beginnen aan

Toegevoegd na 30 seconden:
het ligt aan de stemming van de postbode of hij bereid is om dit te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat mag niet, er bestaat een postgeheim en een postbode mag geen post uit de brievenbus halen, je kunt de ontvanger (van het verkeerde poststuk) vragen om de brief ongeopend retour te sturen om deze dan opnieuw naar de correcte ontvanger te sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook een keer meegemaakt.
Een beetje goeie postbode zal je gewoon even helpen.
Maar de postbode die alles verzameld,brengt dit ook weer naar een verzamelpunt.
Daar ben ik toen heengegaan,en ik werd daar correct geholpen.
Dit kun je ook proberen.
Ik praat in mijn geval over 20 jaar terug.
Nu staat alles wat Tnt heet onder zo,n grote druk,dat je gewoon moet hopen op een beetje menselijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkeerd, te vroeg, te laat, onjuiste adressering?
Of een boze brief verzonden aan iemand die op sterven ligt? Moest wellicht aangetekend of per abuis een straatje staatloten oid toegevoegd, Legio redenen om een brief te willen onderscheppen. Maar ook met minder goede bedoelingen is mogenlijk.

Echter al bent u Hare Majesteit zelf, de postchauffeur mag u geen postzendingen teruggeven die aan uw omschrijving voldoen en ook niet om de bovenstaande omschrijvingen.

Wat hij WEL kan doen om u tegemoet te komen nav uw zwaarwichtige redenen is de inhoud van de brievenbus die hij geledigd heeft apart te houden (2 zakken, regionaal en overige bestemmingen) en deze problematiek voor te leggen aan een superieur en bevoegd persoon.

Daar kan men bepalen of mede aan de hand van identificatie en omschrijving van het poststuk teruggave of rectificatie mogelijk is.

Mits men te laat is voor bovenstaande acties rest men de geadresseerde te verwittigen, of of de post na sortering en afstelling in het postcodevak te onderscheppen of in geval van afwijkend formaat de bakken met ,,handmatige verwerking,, te onderzoeken.

Al met al is voorkomen beter dan.........
Maar ten tijde van de ontvoering van dhr Doderer en
dhr Heineken heeft het vasthouden en onderzoeken van
alle poststukken vruchten afgeworpen.

Succes, en vernemen we nog van u hoe het is opgelost?

Toegevoegd na 11 minuten:
sortering en afstempeling
Bronnen: