Waarom houden veel kinderen van stoere dingen,zoals all stars,en niet van oude dingen zoals oude museums en dingen die ze daar hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
houden sommige kinderen van deze tijd ook nog van oude dingen,in de vroegere/oude tijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (8)

Kinderen hebben nog nooit gehouden van dat soort dingen. Die willen andere dingen ontdekken enzo. Later komt dat wel een keer als ze ouder worden
ronron1212
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Dit is absoluut niet waar. Het zal voor een deel van de kinderen gelden, maar zeker niet allemaal.
Ik was toen ik klein was al heel erg geïnteresseerd in de Egyptische Oudheid. Heel veel info hierover opgezocht, ik heb nog steeds 3 verzamelmappen staan.
Als een museum maar interessant genoeg is (bijvoorbeeld Nemo in Amsterdam), willen kinderen er echt wel naar toe.
ik ben 14 en ik hou van bijde.

Ik vind niet alle musea interresant maar als ik gratis kaartjes zou krijgen voor een museum over egypte, dino's, het heelal of holbewooners zal ik ernaar toe gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen hebben doorgaans heel veel energie in hun lijf. Ze zijn vaak nog niet toe aan musea en ander - in hun ogen- saai cultuur.

Als je kinderen van jongs af aan went aan musea dan zullen ze op een gegeven moment wel interesse tonen.

Begin altijd met musea die speciaal voor kinderen zijn bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen willen graag dingen doen in plaats van naar dingen kijken. En als ze al naar dingen willen kijken, dan moeten het dingen zijn die constant veranderen (zoals de TV). Ze leren ook meer van zélf doen, dan van kijken.

Musea waar je lekker aan de gang mag met dingen, zijn voor kinderen vaak wel heel leuk. Veel musea met kunst hebben dan ook speciaal voor kinderen speurtochten, of de mogelijkheid om zelf iets in elkaar te 'kunsten'.

Een heleboel kinderen vinden het leuk om iets te mogen doen in een museum en vinden oude spullen ook leuk. Ze zijn best nieuwsgierig naar hoe mensen vroeger leefden, maar dat willen ze dan niet van een schilderij zien, maar zelf nadoen.

Een historisch openluchtmuseum waar je zelf graan mag malen en koeken mag bakken, of een wetenschapsmuseum waar je zelf aan allerlei knopjes mag zitten en proefjes mag doen, vinden ze leuker dan een museum waar je alleen 'plaatjes kan kijken' en overal af moet blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons op de sterrenwacht mag jij ook waterraketten afschieten, hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom was de Flevohof vroeger ook zo leuk, in elk huisje iets nieuws ontdekken en doen!
Ja, ze kunnen ook nog houden van de oude dingen. Het is een soort van gewenning tijdens de kinder periode, ik weet het is moeilijk maar je moet proberen een juiste mix te geven van het dagelijks leven en van het verleden. Een voorbeeld wij namen de kinderen, ook al toen ze aangaven het niet leuk te vinden, om een kerk te bezoeken toch mee om even te kijken en door eigen interesse kleine dingen te vertellen en de aandacht op bepaalde dingen te vestigen. Nu 10 jaar later gaan ze soms als ze ergens zijn even een kerk bezichtigen en weten dan dingen die ze vroeger hebben gehoord. De drempel van een museum is een stuk lager omdat ze er als kind ook door gelopen hebben, dus het is vertrouwt. Ook zijn wij wel eens naar koffie concerten geweest om even te iets anders aan te bieden. In de kindertijd was de interesse niet erg groot maar het resultaat is dat ze daardoor makelijk dingen ondernemen die niet in het allerdaagse en het voor hun bekende terrein plaats hebben. Misschien is dat ook gekomen door mijn eigen brede interesse en nieuwsgierigheid dat ze daar wat van hebben mee gekregen. Ik denk dat het erg belangrijk is om in de begin fase van het leven van de kinderen veel aan te bieden zodat ze later zelf kunnen kiezen en verder kunnen bouwen om het later weer door te kunnen geven.
Niet alles wat je doet met de kinderen hoeft in een museum te staan ook de geschiedenis van de stad waar je woont kan tijdens winkelen worden overgebracht, bouwstijlen, laat ze ook maar eens om hoog kijken want boven de etalages is ook nog een hoop te zien, maar zorg er wel voor dat je er zelf wel wat van weet. Zo kan je cultuur brengen in het heden daagse en van aller dag. Onlangs liep mijn dochter met school door de stad en de leerkracht vertelde over gebouwen en over een stukje geschiedenis. Mijn dochter was trots dat ze regelmatig meer over de stad kon vertellen dan de leerkracht en dat heeft ze gewoon tijdens het winkelen opgestoken. De wandeling gebeurde wel op all stars en in een G star dus wel van deze tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinderen willen graag bij een groep horen. Hun groep houd van all stars en meestal niet van oude dingen. Daar houden oude mensen van en die zijn niet stoer genoeg. vandaar dat kinderen vaak hetzelfde leuk vinden. Zie maar bij die acties die je vaak hebt bij supermarkten. Poppetjes verzamelen en andere rotzooi. Waar je eigenlijk totaal niets mee kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen willen er graag bijhoren om dus stoer en hip en cool te zijn

En all stars vinden ze hip en stoer en cool
oude museums zijn daarvan de tegenstelling, vinden de meesten.

ik ben 13 en naar een museum gaan vind ik best, en all stars zijn ook leuk.

maar het verschilt per persoon want mijn vriendin is ook 13 en haar kan het niks schelen hoe ze erbij loopt en ze is altijd opzoek naar oude vondsten en dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan het karakter en aan de hormonen bij sommige,omdat als je in de puberteit zit wil je er graag bij horen,maar je hebt ook mensen die heel afstandelijk zijn en meer van dat soort dingen houden.