een vriend van mij wil graag tv kijken via de pc maar echt live geen uitzending gemist kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

De landelijke publieke en commerciële omroepen in Nederland bieden die dienst niet aan. De regionale omroepen wel.
13 jaar geleden
Met een tv-kaart in de pc, zie: http://www.kieskeurig.nl/tv-kaart/informatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een tv-kaart kopen en die achter in de pc monteren. Daar steek je dan je antennekabel in en voilà, je hebt tv op je computer. Lees meer bij Bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij bij Ziggo of UPC zit, kan hij dit tooltje gebruiken:
http://www.televisieplayer.nl/index.asp
13 jaar geleden
Ligt eraan wat hij wil kijken.
Wil hij toevallig de Champions League wedstrijd kijken die de NOS uitzendt, dan is die via livestream te volgen (oke, er zit zo tussen een halve en hele minuut vertraging in, maar toch).

Wat betreft publieke omroepen in het algemeen:
"een eenvoudige manier is om een DVB-T USB-stick op je laptop of netbook aan te sluiten. In zo’n stick zit een digitale tuner ingebouwd, waarmee je het DVB-T televisiesignaal van Digitenne (KPN) uit de lucht kunt opvangen. De zenders Nederland 1, 2, 3 en een regionale zender zijn daarbij “free-to-air” en dus gratis en ongecodeerd te ontvangen. Je kunt er ook diverse radiozenders mee luisteren. Als je meer zenders wilt ontvangen, zoals RTL4 of SBS6, zul je een abonnement op Digitenne (23 zenders) moeten afsluiten. Dan heb je wel een andere DVB-T ontvanger nodig die een smartcard kan uitlezen. Deze smartcard bevat namelijk de gegevens van je abonnement, zodat de gecodeerde zenders ook daadwerkelijk te zien zullen zijn. Maar voor de komende weken hoeven we natuurlijk alleen Nederland 1 te ontvangen…!"

http://www.allesovertvkijken.nl/howto-dvb-t-usb-stick/