Het decoder van digitale tv hapert en de garantie is afgelopen.Ziggo zegt dat ik pech heb,maar is Ziggo niet verplicht mij een ander te geven?

Als ik de digitale gids bekijk,blijft het beeld vaak hangen.Ik heb Ziggo hierover gebeld en kreeg als antwoord dat de garantie is afgelopen en ik dus eigenlijk pech heb.Is Ziggo dan niet verplicht mij een nieuwe decoder te sturen?Gratis en voor niks?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

In principe geld voor apparatuur een garantieperiode.
Als deze voorbij is heb je pech. De decoder wordt meestal gratis of goedkoop geleverd tijdens een actie.
Ziggo is na het verstrijken van de garantie van de decoder alleen nog verantwoordelijk voor het juist doorgeven van signalen zodat je televisie kunt kijken.
Decoders zijn gewoon te koop.

Overigens ben ik in alle opzichten al sinds de tijd van Multikabel al meer dan 8 jaar een zeer tevreden klant van Ziggo voor wat betreft internet en televisie. Telefonie durf ik nog niet bij hun aan.
De tevredenheid van klanten is helaas per regio verschillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ziggo is in mijn ogen een van de meest waardeloze tv-internet-telefoonaanbieders; er is haast altijd wat mis. Ik heb hem net opgezegd en heb vanaf 1 december KPN. Je moet in de voorwaarden kijken of je recht hebt op een gratis nieuwe decoder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig kunnen bedrijven zich niet meer achter de garantieperiode verschuilen. Als iets kort na de garantieperiode het begeeft dan is er toch sprake van een ondeugdelijk product.
Je moet het zo zien. Binnen de garantieperiode moet je voor 100% gecompenseerd worden en daarna mag de compensatie minder zijn naarmate het product ouder is. Ik zou als ik jou was een brief schrijven naar de directie van Ziggo, die mogen meer toezeggen dan van die helpdesknerds of helpdeskmiepen.