ik krijgt 12 euro cent per.km wat kan ik mee doen

Ik ben relatiebeheer bij een uitzendbureau en ik rijd met een eigen auto naar een klant mijn km. vergoeding is 12cent ik vindt dat te weinig hoe kan ik aan mijn baas bewijzen dat het te weinig is.¿

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat je niet voor de gek houden en eis op een redelijke manier 19 cent / km
paulus811
13 jaar geleden
Dat hoef je niet te bewijzen. Je 'baas' weet heus wel dat je voor 12 cent/km net kunt fietsen.

Antwoorden (6)

Tankbeurten & km stand bijhouden. Uitsplitsen eigen gebruik & werk. Dat naast de totale kosten voor je auto houden en eea berekenen, dus de daadwerkelijke kosten (inclusief keuring ed) per km voorleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wettelijke maximum aan onbelaste kilometervergoeding is 19 cent.

Maar er is geen wettelijk minimum. Cao-partijen mogen dit zelf afspreken.

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_vervoer/lb22_vervoer-07.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kilometerstanden opschrijven ? Je tank volgooien net voordat je begint met werken.
Meteen na je werk weer tanken.

Tadaa.. Gegevens bij je baas op het bureau gooien. leuk grafiekje erbij maken en klaar :).

Vul anders je gegevens in via mijn onderstaande link.
Waarschijnlijk heb je daar wel wat aan !
Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet in een joekel van een auto rijdt en je zou ook nog eens op LPG of diesel rijden, zou je met 12 cent een heel eind moeten komen. Weliswaar is dan net je brandstof betaald, maar voor de overige kosten heb je er wel heel weinig van over.
Je zou kunnen voorstellen dat hij de km vergoeding naar 19 cent verhoogt en desnoods van je loon aftrekt. Je betaalt dan geen premies en inkomstenbelasting. De km vergoeding is onbelast voor jou en aftrekbaar voor de baas, zolang die vergoeding onder de 19 cent blijft.
Nadeel is wel dat je bij doorbetaald verlof of ziekte, minder krijgt, omdat je loon lager zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Print de pagina van de belastingdienst € 0.19 kijk eens bij de anwb staat ook een kilometervergoeding € 0.19 en ook een kostenberekening van autokosten
ronron1212
13 jaar geleden
De term kilometervergoeding slaat op een vergoeding die je krijgt voor het daadwerkelijk rijden. Je baas heeft op dit punt niks te maken met je (normale) onderhoudskosten zoals beurten, APK en slijtage. Dat zou namelijk echt de plank volledig mis slaan.

Dan is 12 ct / km een nette vergoeding.Met benzine speel je waarschijnlijk quitte. Uitgaande dat je 1 op 13 rijdt en de brandstofprijs van 1,55 aanhoudt.

Met andere woorden: Ik denk niet dat je het op de kilometervergoeding moet gooien.

Wel denk ik dat het verstandig is om het probleem waar je mee zit aan te kaarten. Wie weet wil je baas uit coulance een extra vergoeding geven aangezien je auto nu wel meer slijt omwille van het dienen van de werkgever.