Hoe kan het als een baby nog zijn of haar moeders buik een lange tijd op zijn kop kan hangen en als het geboren is niet meer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

In de baarmoeder wordt het drukverschil in de bloedvaten gecompenseerd door een even groot drukverschil in het vruchtwater.
Als je in water naar beneden duikt dan voel je ook geen toegenomen druk op je hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ongeboren kind heeft nog geen benul van onder of boven hoor, die zweeft maar wat... Dus eigenlijk zit die constant in een achtbaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rofl nu al medelijden met jouw toekomstig kroost.
Een baby in de baarmoeder heeft een andere bloedsomloop.
Pas na de geboorte zuigen de longen bloed aan, ontwikkelen de longen zich en gaat het bloed aders lopen..

Toegevoegd op 06-05-2009 23:17:41
Moet zijn bloed anders lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de laatste maanden hangt die baby niet meer zo, daar is het dan te groot voor. Uiteindelijk zakt het tegen het bekkenbodem aan. En uiteindelijk komt het hoofd het eerst naar buiten, en dan moet je wel op je kop hangen....