Mijn zoon heeft een vraag,heeft schreeuwen en ruzie maken invloed op een ongeboren kind?

mijn schoondochter is 4 maanden zwanger, maar we weten niet wat haar bezielt, ze loopt hele dag te schreeuwen en ruzie te maken met mijn zoon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zullen de hormonen wel zijn,of misschien vind ze t helemaal niet leuk om zwanger te zijn.

Het beste antwoord

Schreeuwen en ruziemaken hebben indirect een (negatieve) invloed op het ongeboren kind.

Schreeuwen en ruziemaken gaat namelijk gepaard met hoge niveaus stresshormoon. Die stresshormonen komen ook bij de baby terecht. Daar kunnen ze invloed hebben op het (toekomstige) immuunsysteem van de kleine, en op de ontwikkeling van de hersenen.

Toegevoegd na 3 minuten:

Je zou, voor zover dat binnen jouw mogelijkheden ligt (je bent tenslotte de schoonmoeder, wellicht word je puur daarom al snel als "bemoeizuchtig" beschouwd), kunnen proberen te achterhalen *waarom* ze zo doet.

Het kan iets tijdelijks zijn, vanwege alle hormonale veranderingen.

Het is mogelijk dat het kind niet gepland was, of wel gepland maar niet nu.

Het is zelfs mogelijk dat dit bij de Italiaanse cultuur hoort - even aangenomen dat zij Italiaans is.

Het kan ook zijn dat zij zich onvoldoende gesteund voelt door haar omgeving - ongeacht of dat wel of niet zo is, het kan toch haar gevoel zijn.

Misschien - al klinkt het hard - wil ze juist graag alleen met haar man zijn, zonder jou erbij, zonder haar eigen ouders erbij.

Misschien kun je de oorzaak/reden achterhalen. Dat zou een eerste stap kunnen zijn om haar te helpen.

Sterkte!

Toegevoegd na 8 minuten:

En gefeliciteerd!

Is het je eerste kleinkind?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je een bron?
Cryofiel
13 jaar geleden
Niet direct bij de hand. Vanuit interesse heb ik meerdere onderzoeken op dit gebied gelezen. Dit is wat ik ervan heb onthouden.
Cryofiel
13 jaar geleden
Heb even gezocht. Er is heel veel over te vinden. Ga naar http://ixquick.nl/ (mijn favoriete zoekmachine), en type als zoektermen in:       stress pregnancy De eerste tien zoekresultaten geven je al heel veel informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn schoondochter is een amerikaanse en ze wonen in spanje maar 3000 km bij me vandaan
de baby is gepland en heel gewenst na dat ze in dec een zwangerschap van 5 maanden hebben zien eindigen in een doodgeboren kindje, en ik bemoei me nergens mee ik zie ze in oktober weer voor de 2e keer dit jaar, maar ik maak me zorgen om mijn zoon omdat ze hem al heeft gezegd dat hij weg moet ze wil nu het kindje zelf opvoeden, terwijl mijn zoon heel hard werkt daar voor zijn gezin ..ik word er gek van..
Cryofiel
13 jaar geleden
Oeps, da's minder...   :-( Even voor alle duidelijkheid, mijn vragen hieromtrent waren niet als bemoeizuchtig bedoeld, maar meer om jou te helpen - en, zoals je hebt gezien, vanuit mijn totale onwetendheid over de situatie van je zoon. Vandaar dat ik vroeg of je misschien als bemoeizuchtig over kon komen op hun - omdat ik gevallen heb gezien waarin dat wél zo was, en geen idee had hoe dat bij jou zat. Gelukkig is dat in ieder geval in orde. Wel heel rot voor jou en je zoon. En misschien ook wel voor je schoondochter - daar kan ik natuurlijk niets van zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik word er gek van omdat hun zover bij me vandaan wonen want ja rota ligt niet aan de deur
ik ben bang dat het een trekje van haar afkomst is want ik heb op msn een vriendin die is ook amerikaanse en die heeft het ook zo gedaan
Cryofiel
13 jaar geleden
Zo ken ik er ook één. Dat was een puur noordhollandse. Manlief was goed om voor de kindjes te zorgen. Toen de kindjes er waren, mocht manlief blijven tot ze definitief uit de luiers was. Daarna kon manlief opkrassen. Deze vrouw is nu een ex-vriendin. Met de man heb ik nog wel met enige regelmaat contact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry voor de late reactie maar moest even nog tussen door werken
ja triest dat mensen ze misbruikt worden
maar zo voelt mijn zoon zich ook ... hij was erg overstuur

Andere antwoorden (4)

Om alleen je vraag te beantwoorden, en niet op het onderliggende probleem in te gaan : ja.
Een ongeboren kind is gevoelig voor geluiden, zal bij harde muziek of bijv. een betonboor, protesteren door veel meer te gaan bewegen.
Ook is het gevoelig voor de emoties van de moeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat heeft zeker invloed. Zoals hierboven ook al is gezegd.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat zij een prenatale depressie heeft. Vaak hebben ze dat zelf niet in de gaten. Het zou goed zijn om dat uit te laten zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en of dat invloed heeft op een ongeboren kind, negatieve invloeden van buitenaf: harde geluiden, ruzie etc. heeft allemaal invloed. Een kind voelt al in de baarmoeder of het welkom is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk heeft dat invloed op het ongeboren kind, in de baarmoeder hoort een baby ook alles, zowel harde geluiden als zachte geluiden. dus schreeuwen heeft een slechte invloed op de baby. waardoor de baby straks als het geboren is bang is voor harde geluiden.