Hoelang duurt de gemiddelde "roze wolk" na een geboorte?

Uitgezonderd de postnatale depressies en/of complicaties.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hormonaal is er na de geboorte van een kind veel in onbalans. Bekend is dat rond de vierde en de tiende dag na de geboorte er vaak " kraamvrouwentranen " zijn. Het hormonaal evenwicht moet opnieuw gevonden worden. En hormonen bepalen deels je emotie. De roze wolk wordt ook deels hormonaal gestuurd. Deze hormonale sturing begint vroeg in de zwangerschap. ( evolutionair gezien moet een a.s. moeder positief en optimistisch zijn ) Na de geboorte zijn er ook andere factoren dan puur hormonaal die het geluksgevoel kunnen beïnvloeden. De slapeloze nachten, hervinden van evenwicht, de verantwoordelijkheden, deze zaken spelen op psychisch gebied dan een grote rol. Sommige jonge ouders gaan helemaal op in het "prille geluk" en de omgeving zal hen langer op een roze wolk zien zweven.

Daar is geen tijd op te plakken en ook nog eens heel subjectief. Dat zal voor iedere vrouw anders zijn en ook nog eens afhangen van de situatie. Niet iedere vrouw ondervindt zo'n 'roze wolk' na de geboorte, ik zelf kan me niet herinneren dat ik dat had, ik was vooral moe en emotioneel de eerste dagen na de geboorte. Ik was wel dolgelukkig met mijn kind en heel vertederd door de kleinste dingen, maar die 'roze wolk' heb ik persoonlijk niet ervaren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100