Hoeveel zekerheid geeft de pil?

Ik heb vandaag voor het eerst seks gehad met mijn vriendin en ze slikt al super lang de pil en we hebben geen condoom gebruikt. Wat is kans dat ze toch zwanger raakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (8)

Er is een kans, maar die is uiterst klein. De pil heeft een slagingspercentage van boven de 99%. Ook een condoom kan voor de zekerheid, en beschermt bovendien tegen SOA's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit 100 procent maar een grote kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkel middel geeft 100% zekerheid (alleen zelfbevrediging) Maar dat is weer geen middel maar een activiteit
Toch kun je bij de pil i.c.m. bijvoorbeeld zaaddodenpasta`s, periodieke onthouding voorkomen dat je zwanger raakt.
Mocht het dan toch nog misgaan is er de morning after pil, de overyijdsbehandeling of een abortus (maar dan heb je het wel erg laten gaan, komt bij mij de vraagt op of je er al aan toe bent, want dat wordt m.i. bepaald of je er verstandig mee omgaat en niet of je in staat bent om baby`s te maken (want dat hoef je zelfs een aap niet te leren of een ezel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De morning afterpil is natuurlijk onzin in dit verhaal, als je ondanks de pil toch zwanger wordt weet je dat niet op 'the morning after'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog meer onzin: de pil in combinatie met periodieke onthouding. Het pount van de pil is dat die de eisprong onderdrukt. Als er onverhoopt tóch een eisprong tussendoor glipt, vcalt volstrekt niet te voorspellen wanneer dat is, waardoor je geen idee hebt in welke periode onthouding een zwangerschap zou voorkomen. Iemand die zoveel onzin verkondigt over anticonceptie, past het niet om anderen de les te leren over het vorkomen van zwangerschap en daarbij de woorden 'aap' en 'ezel' te gebruiken. Eerder zou ik iets willen zeggen over een pot en een ketel.
De kans is volgens de bron in de praktijk ca 3%. Kijk maar even in bijgaande link.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wil dus zeggen dat je 3 van de 100x met de pil zwanger raakt. Best veel dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet 3 van de 100 keer, 3 van de 100 vrouwen die een jaar lang de pil gebruiken. Overigens nog steeds best veel, maar 3 van de 100 keer zou pas écht dramatisch zijn.
99% beschermd de kans dat ze zwanger kan raken is erg klein. tenzij ze rommelig is met de pil slikken zoals dagen overslaan/vergeten. Dan is de kans weer iets groter dat ze zwanger kan raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de verpakking staat, 99%
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat de cijfertjes ook zeggen, ik ken verschillende mensen die 'ondanks' de pil hele leuke kindertjes hebben gekregen, ook bij heel stipt gebruik. Een kans van 1 op honderd is echt niet weinig, als die kans bij de lotto zou gelden zou iedereen meespelen.

Dus als je het spelletje speelt, kun je in de prijzen vallen. Houd het in de gaten, als ze zich opeens heel anders gaat voelen zou ik wel even testen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pil is indien juist gebruikt ongeveer 99% betrouwbaar.

Dat betekent niet dat je bij die ene keer dat je seks hebt gehad met je vriendin een kans van 1 op 100 hebt dat ze zwanger raakt, maar dat van iedere 100 vrouwen die een jaar lang de pil als anticonceptie gebruiken, er 1 zwanger raakt.

Als jullie absoluut niet willen dat je vriendin zwanger raakt, kunnen jullie beter de pil én condoom gebruiken. Dan ben je dubbel beschermd. Bovendien loop je dan ook veel minder risico op SOA's.