Ik heb de prikpil voor de laatste keer gehaald in augustus en wil nu graag zwanger worden hoe doe ik dat?

Hoi,
Mijn vriend en ik willen heel graag kinderen, maar ik heb de prikpil gebruikt. Die heb ik in augustus voor het laatst gehaald, ik ben na al die maanden nog steeds niet ongesteld geweest. Helpt foliumzuur om eerder zwanger te raken? Zoja, kan ik dan foliumzuur gebruiken om mijn cyclus weer op gang te krijgen of helpt dat daarbij niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
9 jaar geleden
Kan wel maximaal 1 1/2 jaar duren, dat is het nadeel van de prikpil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ps. Wel beginnen met foliumzuur. Belangrijk voor de ontwikkeling van je kind. Je kunt het gerust jaren slikken.

Antwoorden (1)

Gewoon seks hebben. Foliumzuur heeft niets maar dan ook niets met je vruchtbaarheid te maken. Gewoon afwachten en hopen dat de prikpil snel is uitgewerkt. Kan wel tot anderhalf jaar duren het 'ontpillen'. Wil niet zeggen dat het in die tussentijd niet kan maar moeilijker is het wel. Als vrouw zonder anticonceptie verleden heb je elke maand zo'n 20% kans om zwanger te worden, in tegenstelling tot zo'n 90% wat veel mensen denken. Met een prikpil of pil verleden is dat het eerste jaar misschien iets minder dan 10 %. Loopt wellicht steeds meer op maar daar kan ik niets over zeggen. Je kunt natuurlijk geluk hebben maar meer dan 'gewoon seks hebben' kun je er niet aan doen.

Voor je gevoel dat je er alles aan gedaan wilt hebben kun je evt 'teunisbloemolie' halen. Dat heeft verschillende werkingen is natuurlijk en er wordt van gezegd dat t iets met onvruchtbaarheid kan doen ten positieve.