Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

na 12 dagen geen ongesteldheid wat moet ik nu doen

ik heb al testen gedaan maar die slaan negatief uit
en ook bij me huisarts geweest en ziekhuis maar daar zeggen ze ook van sorry maar het negatief
en nu sta ik echt voor een raadel wie kan me helpen ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

We weten wel erg weinig van je (leeftijd, net gestopt met de pil of niet, normaal wel of niet regelmatig, gewicht/lengte etc.) én we zijn geen dokters.

Als je je zorgen maakt, zou ik daarom zeker even terug naar de huisarts. Deze keer niet alleen om te kijken of je zwanger bent, maar om te onderzoeken wat er aan de hand is met je cyclus.

Verder kan ik alleen een suggestie geven: je menstruatie kan later zijn doordat je gespannen bent. En of je nu heel graag wél of juist niét zwanger wilt zijn, beide zijn een bron van spanning.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wij weten verder niks van jou!
Het kan vele oorzaken hebben..
Stres..
Teveel overgewicht.
Te weinig lichaamsgewicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik las iets over een ideaal vetpercentage, als het lichaam daar van afwijkt kan dat al problemen opleveren met de menstruatie inderdaad, daarnaast zijn er natuurlijk nog andere oorzaken mogelijk. Wat ik me wel afvraag is wat de vraagstelster eigenlijk bedoelt, zou het niet eerder 28 dagen moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk in;-)
Alleen ga ik ervan uit dat ze 12 dagen overtijd is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moeten we dan maar aannemen. Als dat zo is zal de arts ook wel wat uitleg hebben gegeven vermoed ik zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me wel ja!
Misschien wil ze wel heeeel graag zwanger worden, en hoopt ze hier antwoorden te krijgen die haar hoop bevestigen..
Wie zal het zeggen.
wat hebben ze in het ziekenhuis gezegd behalve dat het negatief is?
ik zou als ik jou was terug gaan naar de huisarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan idd van alles zijn: als je bv stopt met de pil kan het zelfs een jaar duren voordat je weer ongesteld wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk even afwachten.. Vooral in de eerste/tweede jaar dat je ongesteld bent, kan het erg onregelmatig zijn. Soms slaat je menstruatie ook een maandje over.. Dat is normaal. Maar als je toch bezorgt ben, zou ik teruggaan naar de huisarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je 12 dagen overtijd bedoelt, kan het ook daarmee te maken hebben. En vooral als je meerdere testen hebt gedaan, denk ik dat je ook echtn iet zwanger bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien in de overgang, kan ook al heel vroeg beginnen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de huisarts niets anders weet te zeggen dan
"sorry, maar negatief"
dan moet je er misschien eens over denken een andere huisarts te zoeken.
Eentje die met begrip op jouw vragen in gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
menstruatie kan soms later komen, door bijv stoppen met de pil, of door stress, eetstoornissen, medicijngebruik, de overgang, stress en extreem gewichtsverlies. Of als je nog jong bent en net menstrueert, dan kan het ook erg onregelmatig zijn, of op latere leeftijd, door overgang.

Als je stopt met de pil kan het wel jaren duren voor je weer gaat menstrueren, bij mij heeft het jaren geduurd, tot ik weer verliefd werd. Meteen na 3-4 weken was ik weer ongesteld, wat baalde ik! Ik vond het wel prettig zonder die ellende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi
ik weet dat het heel vervelend is heb dat zelf ook een keer gehad en het kan heel goed met vermoeitheid en stres te maken hebben omdat je lichaam dan niet helemaal goed werk
ook kan je is aan de dokter vragen voor onderzoek !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding