Extra foliumzuur slikken of niet?

Ik slik dagelijks een orthomoleculaire multivitamine. Daarin zit 600 ug foliumzuur. Als zwanger ben moet ik dan nog extra slikken of is dit voldoende? Ben nog niet naar een arts of verloskundige geweest. Ben ook nog niet zwanger.

Graag geen reacties 'baat t niet dan schaad niet.'

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij een gezond afwisselend eetpatroon zijn vitaminepreparaten geheel overbodig. Ik zou dus maar eens goed overwegen of je die nu wel echt nodig hebt. Voor volwassenen wordt 300 mg gram foliumzuur per dag geadviseerd, echter bij vrouwen die zwanger zijn of willen worden is dat 1000 mg. Dit wil niet zeggen dat je tekort komt, overleg dit even met je huisarts. Het kan zo zijn dat je met je voeding voldoende binnenkrijgt en daarbij het vitaminepreparaat aanvult tot het aantal wat je nodig hebt tijdens en voor de zwangerschap. Ik zou je adviseren te stoppen met die dagelijkse vitaminepil en je voedingspatroon eens onder de loep te nemen, maar als je zwanger bent of wil worden te starten met foliumzuur dat daarvoor geadviseerd wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100