Waarom krijgen sommige vrouwen last van pijnlijke bulten op armen, en rug als ze zwanger zijn?

ik ben niet nu zwanger, maar ik heb wel drie zwangerschappen gehad, en heb nu ook drie kinderen. Maar tijdens de zwangerschappen had ik erg last van pijnlijke bulten hoog op mijn rug boven me bh-band en mijn bovenarmen.. voor zover ik kon zien geen puisten... ze deden alleen wel altijd erg pijn..

Welke verklaring is hiervoor? Hebben veel vrouwen hier last van? Of alleen sommigen? Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

In de zwangerschap is het normaal dat u een beetje vocht gaat vasthouden. Sommige vrouwen houden echter zóveel vocht vast dat niet alleen handen en voeten, maar het hele lichaam opzwelt. Te veel vocht vasthouden kan betekenen dat de bloeddruk stijgt. Wanneer dit het geval is, overleg dan altijd met uw verloskundige. Je hebt dus waarschijnlijk enorm veel vocht vastgehouden, door de spanning die op de huid komt, door de vochtbult kan dit pijnlijk zijn, ook kunnen vochtbulten pijnlijk zijn bij de gewrichten.