Is het normaal dat een zwangerschapstest 4 weken na een abortus nog positief is?

Ik heb 4 weken geleden een abortus gehad via de abortuspil.
Ik was toen 8 weken zwanger.

In de formulieren die ik van de kliniek heb gekregen staat dat ik 4 weken na de abortus een zwangerschapstest moet doen. Als deze test positief is, moet ik contact opnemen met de kliniek.

Deze test heb ik gedaan, en was nog positief. Ik vind het echter een beetje overdreven om de kliniek te gaan bellen. Bij de controle was mijn baarmoeder gewoon leeg. Kan het niet zo zijn dat het bij mij gewoon wat langer duurt voordat de hormonen mijn lichaam uit zijn?

Ik kan niet opnieuw zwanger zijn, want sinds de abortus heb ik geen seks meer gehad. (En wil daar voorlopig ook helemaal niet aan denken)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Over het algemeen ligt de grens op 3 weken: http://www.abortus.nl/waar/na-de-behandeling en daarom moet je bellen als je na 4 wk nog een positieve test hebt.

Niet denken hoe jij nu denkt maar gewoon contact opnemen en vragen wat nu de gang van zaken is (er kan altijd een tweeling zijn geweest of een buitenbaarmoederlijker zwangerschap of nog een andere reden). Steek je kop niet in het zand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, niets aan toe te voegen. Er zal wel een goede reden voor zijn dus kan je het beter niet negeren.
Ritsuka
11 jaar geleden
Precies, niet in het zand steken