hoe komt het en hoe voorkom ik dronken gevoel tijdens zwangerschAp

ik heb nu regelmatig dat als ik in mijn bed ga liggen zo enorm misselijk word net als wanneer je heel dronken bent. als ik mn ogen dicht doe draait alles en voelt t nogmeer of ik moet spugen. echt dronken gevoel dus hoe kan dat? en wat kan ik hier aan doen? ben nu 29 weken zwanger vorige zwangerschap had ik dit volgens mij niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou hier toch even mee langs de huisarts gaan, die heeft er namelijk voor gestudeerd en zal je beter kunnen helpen dan de mensen op GV..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je gaat liggen, lig je dan vnl op je rug?
aangezien je al 29 weken zwanger bent, zou het zo kunnen zijn dat je kindje je grote bloedvaten een beetje dichtdrukt, zodat je wat minder zuurstof naar je hersenen krijgt en wat duizelig/ misselijk wordt.
dit zou minder moeten zijn als je op je linkerzij gaat liggen. altijd even overleggen met je vk. die kan andere dingen uitsluiten.

Antwoorden (2)

Even voor de zekerheid je huisarts bellen. Ik had ook zoiets in mijn zwangerschap en dat was een virus op het evenwichtsorgaan. Ik had het dan wel de hele dag maar gewoon even checken lijkt me niet zo gek idee.

Wij kunnen jou niet zien, niet onderzoeken en we kennen jou niet dus advies geven is gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hef klinkt wel logisch aan je evenwichts orgaan maar ik heb t idd niet de hele dag eigenlijk alleen als ik ga liggen.. tenminate beetje duizelig wel overdag maar half dronken alleen in bed.. dankje wel ik ga toch maar even naar de vk of huisarrts
Laat de verloskundige of huisarts eens bloedprikken op ijzertekort. Ik neem aan dat jouw bloeddruk ook regelmatig gecheckt wordt? Duizeligheid wordt vaak door verandering in bloeddruk veroorzaakt als de zwangerschap vordert.
Ik adviseer je om even met deze klachten naar de huisarts of verloskundige te gaan mét een urinemonstertje. Kan gelijk worden gekeken naar eiwit in de urine. Als het simpel ijzertekort is, kan het voorbij zijn met een eenvoudig staalsupplement.
Je hoeft er niet mee door te lopen en beter voorkomen dan genezen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is geen ijzer te kort en mn bloeddruk word idd steeds gemeten.. dan moet ik toch maar even heen hihi dankjewel