Als je niet zeker weet of je zwanger bent kun je nog gewoon normaal sporten, o.a zumba, kickbox en dansen met gewichten, is dat schadelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat is geen probleem, het kan gewoon.
Waneer je nog niet eens weet of je zwanger bent zal het vruchtje dus nog erg klein zijn. Het is tot op het laatst van de zwangerschap goed beschermd in de baarmoeder en het vruchtwater vangt eventuele klappen op. Sporten is gezond, ook als je zwanger bent, dus gewoon mee door blijven gaan en goed luisteren naar je lichaam. Wanneer het teveel voor je lichaam wordt zul je dit gaan merken.
Doe het dan wat kalmer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor. Niet schadelijk.

[quote]
Zeker in de eerste helft van je zwangerschap kun je zonder problemen elke normale sport blijven beoefenen. Natuurlijk ga je geen sport doen die een risico oplevert voor het kindje in je buik. Paardrijden is niet aan te raden en van dingen als diepzeeduiken, bungeejumpen of parachutespringen kun je zelf ook wel bedenken dat het niet verstandig is. Maar voor de rest kun je als je zwanger bent best wat hebben. Sterker nog: het wordt zelfs aangeraden. Lichaamsbeweging is goed voor de bloedsomloop wat heel goed is voor je ongeboren kindje. Beweging zorgt ervoor dat er meer bloed en dus meer voeding naar je baby stroomt.
[/quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg eerst dat je het zeker weet!
Zelfs zwangere topsporters gaan nog door met hun sport (zwemster). Maar of het schadelijk is wordt eerder bepaald door de sport die je beoefend. Vechtsporten en bodybuilding zullen wel degelijk schadelijk zijn voor de vrucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thankss
De meeste, zo niet alle vrouwen weten in eerste instantie niet dat ze zwanger zijn. Ze gaan gewoon lekker door met hun dagelijkse bezigheden.

Ik stel dat het dus niet schadelijk is om de dingen te doen die je voorstelt. Bewijs is dat de mens de meest voorkomende en dus succesvolste zoogdier op aarde is. Als het schadelijk was om te "sporten" of algemener, inspanning te leveren, zou de mens een stuk minder succesvol zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Het is niet schadelijk en je kunt gewoon sporten.
Zelfs topsporters gaan nog enkele maanden in de zwangerschap door met hun sport.
Geen zorgen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanksss
Ik heb meerdere gezonde kinderen ter wereld gebracht met niet eenvoudige zwangerschappen. Dat is veroorzaakt door mijn stollingsfactoren.

Je kunt normaal sporten en normaal leven als je zwanger bent. Daag het niet extra uit door risicovolle bezigheden zoals kickboxen.

Zumba is prima om te doen. Toen ik hoogzwanger was heb ik ook gewoon geschaatst (is ff lastig omdat je zwaartepunt anders ligt) en zelfs in de disotheek staan dansen. Allemaal geen probleem