ben 32 weken zwanger en ben misselijk moe en heb last van harde buiken wat kan dit zijn?

vrijdag last gehad van denk ik bandenpijn. zat rechtsonder me ribben zeg maar. daardoor zaterdag helemaal niet lekker heel moe en s avonds harde buiken dankzij en douche wel minder maar was niet weg. vannacht redelijk geslapen en vandaag echt misselijk inclusief overgeven. en me buik is nog steeds niet rustigook ben ik wat benauwd als ik ga liggen ik voel me kindje nog wel goed bewegen.
hoe weet ik ook of ik vocht vasthoud hoe kan je dat checke? en moet ik contact opnemen met de verloskundige of juist niet.

Toegevoegd na 24 minuten:
net gebeld
ze zegt dat ik me rustig moet houden dat het waarschijnlijk een buik griepje is. vind het jammer datje niet even langskomt om bloeddruk op te meten. moet terug bellen zodra het erger wordt. hoofdpijn en buikpijn/kramen erger worden dus we kijken maar aan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.5K

Antwoorden (3)

Bij zwangerschap heb ik altijd zoiets van gewoon lekker egoïstisch zijn. Als je ergens over twijfel en wat meer ervaren mensen als bijvoorbeeld je ouders weten het ook niet zeker gewoon verloskundige bellen.

Wat je vaak ziet is dat online verkeerde diagnoses worden gesteld of je in paniek raak door wat je zelf vindt. Iemand met expertise op dit gebied bellen is naar mijn idee de best te ondernemen actie. Is het niets ben je na het bellen opgelucht. Is het wel wat ben je er tenminste op tijd bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Altijd de deskundige bellen bij twijfel of ongerustheid!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks egoïstisch aan, lijkt me...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen denken vaak dat als ze bellen dat ze de deskundige lastig vallen. Vandaar dat ik zeg je moet egoïstisch zijn en het gewoon doen, want andere er eventueel van vinden is niet belangrijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is daar egoïstisch aan dan? Het gaat om je eigen gezondheid en veiligheid en die van je kind , dat zie ik niet als egoïsme...
Ja, bel maar even met de verloskundige, zij is deskundig. Niet wachten, niet aarzelen omdat het nu zondag is, gewoon bellen. Harde buiken komen meestal voor aan het eind van de zwangerschap, voor zover mij bekend. Je kunt dus beter met de verloskundige contact opnemen.

Toegevoegd na 45 minuten:
Ik lees net je antwoord. Maar zei ze verder niets over die harde buiken, dan? Een buikgriepje,okee,maar zouden harde buiken daar mee te maken hebben? Nou ja, in elk geval goed in de gaten houden en inderdaad maar terug bellen als het erger wordt. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je ziet aan je enkels vaak goed of je vocht vasthoudt.
Die zijn dan vaak ook gezwollen net als bovenop je voeten. Je zal vanaf nu steeds meer last krijgen van harde buiken. Dit soort samentrekkingen van de baarmoeder is alvast een soort oefening voor de bevalling. Als je van plan bent thuis te bevallen is het nu wel verstandig om voor de bevalling alvast een kraampakket in huis te halen en andere zaken als; bedklossen, matrasbeschermers en dergelijke dingen.
Bij de volgende controlebeurt even aangeven bij de verloskundige. Zij kan dan controleren op zwangerschapssuiker ivm het vocht vasthouden en geeft voor die tijd dan ook wel een dieetadvies.

Toegevoegd na 9 minuten:
ik ga hier uit van mijn eigen ervaring en ik begon ook vanaf zo'n 30 weken harde buiken te krijgen. Dit was wat ik te horen kreeg van mijn gynaecoloog. De uiteindelijke bevalling vond toch pas 2 weken over tijd plaats. Anyway, als je echt zekerheid wilt hebben, is er alleen de optie om even met de verloskundige te overleggen. Dit kan ten aller tijde en zij zal zeker begrip hebben. Het is ook zo spannend als het tegen de tijd aanloopt! Ik wens je heel veel geluk en sterkte!!