waarom wel inenten wanneer ik meer dan 15 weken zwanger ben.en waarom worden baby's van 0 t/m 6 mnd dan niet ingeent?

ik heb nu de mening:ik doe geen inenting halen ivm de onduidelijkheid van dan wel en dan niet inenten.daarbij is er in mijn omgeving nog niemand ziek van de mex. griep. en de meesten rondom mij is ook niet ingeent en ik werk in een verzorgingshuis waar enkele bewoners en collega's ook geen inenting hebben gedaan!
wat moet ik nu

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Omdat het nog niet getest is bij baby's t/m 6 maanden en de risico's daar niet duidelijk zijn.Zie voorlichting GGD:

Het vaccin tegen Nieuwe Influenza A (Mexicaanse griep) is niet geregistreerd voor gebruik bij kinderen tot en met 5 maanden. Daarom krijgen deze kinderen de vaccinatie niet aangeboden. Om hen toch zo goed mogelijk te beschermen, mogen huisgenoten van het kind (zoals ouders, broers en zussen) zich laten vaccineren. Dit om te voorkomen dat zij het kind besmetten.

Toegevoegd na 4 minuten:
En over wat je moet zul je toch echt zelf moeten beslissen, lees je zo goed mogelijk in en neem daarna een beslissing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt gevaarlijk te zijn voor je ongeboren kind als je minder dan 15 weken zwanger bent, omdat in die tijd de vitale organen gevormd worden. Voor baby's onder 6 maanden is het ook gevaarlijker dan niet inenten. Wat is je eigen situatie? Ben je zwanger, heb je een baby in huis? Als niemand in je omgeving ingeënt is dan kan dat misschien juist een argument zijn voor inenten, maar dat is iets wat je zelf zult moeten bepalen. Ik zou het eigenlijk gewoon met de huisarts overleggen en je twijfels kenbaar maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je laat inenten als je zwanger bent wordt je kindje ook immuun, maar dan krijgt het de stof via jouw bloed wat veiliger schijnt te zijn dan het na de geboorte in te enten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk toch alsjeblieft even op deze website: www.theflucase.com
Hopelijk kun je duits of engels omdat het nog niet in het nederlands vertaald is.
In het duits weet ik een hele vracht goede boeken die er allemaal over gaan hoeveel schade inentingen kunnen veroorzaken. NIET DOEN!!!!
Heb hier in Duitsland al een paar mensen gehoord die zich een prik hebben laten geven en die het daarna ontzettend schlecht gegaan is. Jaarlijks gaan er op de wereld zoveel mensen dood aan malaria en daar kraait geen haan naar!
En hoeveel gevallen van deze "de wereld bedreigende griep" zijn er werkelijk?