Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blijft de donkere rand om de tepels (ontstaan door zwangerschap) na de bevalling zichtbaar?

Heb een dik halfjaar een minervaspiraal. Nu veel minder ongesteld (kan door het spiraal komen) Maar tot mijn verbazing komt er weer melk uit mijn tepels,, tevens is de donkere rand zichtbaar. 2 Jaar geleden ben ik bevallen van mijn zoon. Kan dat van die zwangerschap afkomen, of toch een testje kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze donkere rand blijft in principe niet zichtbaar na de bevalling; maar na zelf voor én na zwangerschappen een Mirena gehad te hebben, ben ik er wel achter dat deze voor veel bijwerkingen kan zorgen. Ook bijwerkingen die niet in de bijsluiter staan (zie link). Voor het krijgen van kinderen kun je een totaal andere ervaring met Mirena hebben dan na het krijgen van kinderen door de veranderde hormoonhuishouding. Het minder bloeden komt erg vaak voor bij Mirena gebruiksters. Het kan zelfs helemaal wegblijven. Dus dat hoeft niet op een zwangerschap te wijzen. De kans is heel klein dat je zwanger zou zijn, maar het kan. Het spiraaltje kan ook niet goed geplaatst zijn. Melk uit de tepels staat niet als bijwerking in de bijsluiter, maar op fora lees je van vrouwen die echte zwangerschapsymptomen ervaren met een Mirena spiraal. Doe sowieso die test, dan weet je het maar. Koop een dubbele, dan kun je de test na twee weken herhalen als het nu negatief is. (voor het geval je te vroeg test.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding