Vanaf wanneer kan ik nou precies een zwangerschapstest doen?

Ik ben nu een week te laat ongesteld. Kan ik nu al een test doen? Ik weet dat velen zeggen dat dit al een dag naar je nod kan. Maar klopt dit? Dus eigenlijk, is het verstandig morgen een test te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja je kan de test al doen , al vanaf de eerste dag dat je overtijd bent ! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat voor jou het beste moment is om zwangerschaptest te gebruiken, hangt af van je menstruatiecyclus.

Een regelmatige cyclus
Je hebt een regelmatige cyclus als er altijd hetzelfde aantal dagen zit tussen het begin van je menstruatie en het begin van de volgende menstruatie. Met een regelmatige cyclus kun je de test doen vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden.
Een onregelmatige cyclus

Je hebt een onregelmatige cyclus als het aantal dagen tussen het begin van je menstruatie verschilt. De ene keer word je bijvoorbeeld na 27 dagen weer ongesteld en de andere keer na 29 dagen. Is je cyclus onregelmatig, dan ga ja uit van de langste cyclus die je in het afgelopen half jaar hebt gehad. Daarbij tel je voor de zekerheid één dag op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te lang en te vaag.
Ik min niet, maar dit kan toch ook korter en dus duidelijker.
Als zon vraag wordt gesteld moet je het antw niet te ingewikkeld maken. Een hoogvlieger stelt de vraag niet, dus hou t eenvoudig..
Vanaf een week over tijd kun je een zwangerschapstest doen. Als het resultaat zwak positief is kun je de test het beste 48 à 72 later herhalen, bij voorkeur met ochtendurine, omdat de kans groot is dat een zeer vroege zwangerschap op natuurlijke wijze stopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de dag dat je onfesteld moet worden kan het al. Clear blue houdt een marge voor de onregelmatigen onder ons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M.i. terecht. Bij een vage uitslag moet je de test anders nog een keer doen, is ook mijn ervaring, en voor de morning after pil ben je twee weken na de conceptie toch al te laat. Wij gebruiken overigens niet de Clearblue maar de Clearview in de praktijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Ja, je kunt een test doen.

In principe zeggen ze 1 dag na NOD omdat de kans dat het alsnog misgaat groter is tót je NOD.
Er zijn overigens ook genoeg testen die al 3 of zelfs 4 dagen voor NOD positief zullen zijn. Maar omdat het pas betrouwbaar is vanaf 1 dag na NOD, test je bij voorkeur dus dan.