Kunnen mensen ook dieren baren?

Hele vreemde vraag, maar zou dat kunnen? Als er bepaalde zaadcellen bij een vrouw worden ingebracht, kan ze er dan zwanger van worden? Uiteindelijk is er tegenwoordig zo veel mogelijk...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.6K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet nee.
De genen en chromosomen zullen niet met elkaar overeen komen.

En ik hoop dat dit trouwens nooit zou kunnen.
Als de wetenschap dit überhaupt probeert is zij al ziek.
Laat de natuur zoals hij is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is toch wel een komisch experiment d;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wetenschap is al ziek. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld klonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wetenschap is niet ziek; de wetenschap is een middel. Hoe mensen het middel gebruiken is wel of niet ziek. Bovendien heeft de wetenschap een zelfcorrigerend mechanisme, wat uitwassen zou moeten beperken. Trouwens, wat is er mis met klonen? Zou het een probleem zijn als klonen dermate onder de knie komt dat het bijvoorbeeld mogelijk wordt om gericht volledige organen te kweken met dezelfde genetische identiteit als de patiënt, om het risico op afstoting zo klein mogelijk te krijgen?

Andere antwoorden (4)

Nee, dierlijk DNA en menselijk DNA kan niet matchen. Net als x² + x³ ook niet kan, het zijn verschillende soorten dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan niet, de genen en chromosomen zijn te verschillend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verschillen tussen de mens en dier is te groot, zelfs bij dieren onderling die genetisch gezien, erg veel op elkaar lijken, is dit nog erg moeilijk, zoals bij het paard en de ezel ( muilezel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien de mens zelf een dier is, en mensen over het algemeen mensen baren, is het enige correcte antwoord op je vraag zoals deze gesteld is; ja. Als je bepaalde (te weten: menselijke) zaadcellen bij een vrouw inbrengt, zal deze, bij succesvolle bevruchting, een jong van de diersoort bekend als Homo sapiens (in de volksmond: mens) op de wereld brengen.

Echter, er vanuit gaande dat je doelde op andere dieren dan de mens, is het antwoord dat je zoekt in principe nee.

Organismen zijn in principe alleen in staat voor vruchtbaar nageslacht te zorgen met andere individuen die genetisch dicht genoeg bij hen zitten. Een jong uit zo'n unie zal in principe grote gelijkenis vertonen met de beide ouders, en behoort feitelijk tot dezelfde soort.

Met voldoende tijd zullen de genetische veranderingen zodanig zijn opgestapeld dat de directe nakomelingen van een individu dermate verschillend zijn dat men ze niet meer tot dezelfde soort zou rekenen als de vroege voorouder, maar dit gebeurt telkens in dermate kleine stapjes dat je nooit een punt zou kunnen aanwijzen waarop de ene soort begint, en de andere eindigt.