Is sterilisatie van de vrouw goedkoper als ze maar èèn eileider meer heeft ?

Ik zit er aan te denken om me te laten steriliseren.Door een buikoperatie in het verleden ben ik al èèn eileider kwijt.Is zo'n operatie dan goedkoper of maakt dat niks uit ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt het wat uit? Vind het echt de meest rare vraag die ik ooit op deze site heb gezien!

Het beste antwoord

Ik ben geen chirurg, dus ik kan er geen antwoord op geven of je korting krijgt. Ik heb echter zo'n vermoeden dat er een standaard tarief is voor de procedure, temeer daar het voor de ingreep ook niet veel uit maakt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond van je vraag. Deze kosten worden doorgaans door de verzekeraar vergoed. Als je zelf de kosten moet opbrengen kan je bij verschillende ziekenhuizen de prijs opvragen. Volgens mij verschilt dit namelijk wel per ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal mijn polis nog eens goed nakijken maar volgens mij ben ik er niet voor verzekerd.Eerst zat het in het basispakket maar het is er al lang uitgehaald.Het is immers niet iets noodzakelijks?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, basispakket heeft het zeker niet. Ik weet niet hoe het met de aanvullende pakketten zit. Ze hebben daar ook in gesnoeid, maar nádat de chirurg mijn zaadleiders had gesnoeid ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En is sterrilisatie van je man te overwegen? Dat is een makkelijkere ingreep en goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is helaas niet bespreekbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zelf de kosten moet betalen zou ik wel eens navragen bij verschillende ziekenhuizen wat de kosten zijn. Maar ik denk niet dat het uitmaakt dat je éé'n eileider hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je oprechte antwoord en reactie's.
Ik vermoedde al wel dat het niets zou uitmaken maar wist het niet zeker.

Andere antwoorden (3)

Is wel zo eerlijk lijkt mij maar ik ben bang dat ze gewoon de volle mep willen hebben. Hoop voor je dat je goed verzekerd bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat het weinig verschil maakt. Alles wat er omheen moet gebeuren zal vooral de kostenpost zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze één eileider meer heeft, zal ze wat extra moeten betalen, vrees ik.