Ja, bij een abortus halen ze alleen de vrucht uit de vrouw en doen ze verder niks met de geslachtsorganen waardoor ze gewoon weer zwanger kunnen raken en eventueel weer een abortus kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je de vrucht laat aborteren door een arts, dan hoef je hier later geen lichamelijke nadelige gevolgen van te ondervinden.
12 jaar geleden
Ja, in de meeste gevallen wel. Maar dus niet altijd.

Wanneer een arts dit doet onder gecontroleerde omstandigheden (ziekenhuis) zal dit bijna altijd goed gaan. Maar, vooral in landen waar abortus niet is toegestaan gebeurd dit niet altijd voorzichtig en goed. En in dat soort gevallen gebeurd het dat je na een abortus onvruchtbaar bent. Of in het ergste geval, dat je zelfs overlijdt na een abortus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja bij een normale abortus halen ze het klontje cellen weg wat later uit zou groeien tot een baby. Soms word ook baarmoederwand geschraapt zodat alle was met de zwangerschap te maken had gelijk weg gaat.

Door het weer opgang komen van je normale hormonen nivo, gaat je menstruatiecyclus weer beginnen.

Er kunnen zoals bij elke andere ingreep in het menselijk lichaam complicaties ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat "klontje cellen" mag verwijdert worden tot 22 weken.
volgens mij WORDT dat geen baby, maar is dat er al één.
Als er verder geen complicaties optreden na de abortus dan heb je geen reden om je daarover druk te maken. Een nicht van me heeft nu een zoon van 7 nadat ze eerder een abortus heeft gehad.