Hoe kan ik nu nog slapen. buik en rug kan niet meer en zij nu ook niet?

hallo. ik zoek de gouden tip voor mij nachtrust.
mijn ribben kast begint zo erg pijn te doen van het zij slapen dat ik nu niet meer weet hoe ik dan moet slapen.
mijn buik kan natuurlijk niet meer en mijn rug word ik heel benauwd en word ook afgeraden omdat mijn placenta achter ligt tegen mijn rug aan.
nou ligt de baby dwars bleek vandaag dus daarom is op zij bijna niet meer mogelijk.
HEELLUUPPP wie heeft de goude tip.
xxxxxx

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

Ik ben geen expert, maar op deze website zitten experts en ervaringsexperts.
Ze dringen er aan dat je op linkerzij gaat liggen.
Zeker niet op je rug.
Lees maar:

Toegevoegd na 20 minuten:
O ja, sterkte toegewenst. Komt allemaal goed!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een heel gemartel en probeer mijn linker zij, en over dag alles te onlasten met houding qua staan ect. goede link.

Andere antwoorden (6)

Toch op je zij proberen met een kussen onder je buik en met opgetrokken knieën om je buikspieren te ontspannen.. kussentje tussen je knieën is dan ook fijn...
Nog even doorzetten! Kop op he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goeie tip
volgens mij kan je niet meer doen dan linkse en rechtse zijligging afwissellen. even volhouden tot de baby er is. succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat je een beetje moet experimenteren, maar daar ben je vast mee bezig. Ik zou zelf op zij gaan liggen met een stevig nekkussen onder mijn buik als steun, zodat die niet afzakt. Je kan ook om advies vragen bij de verloskundige.
Hier een paar tips van een site over slapen en zwangerschap:

*Lekker liggen

Hoe je ondanks je dikke buik toch lekker kunt liggen.

-Leg een klein kussentje onder je buik en tussen je benen. Een kussen in de rug kan ook lekker zijn.
-Koop alvast een voedingskussen, en ga daar lekker 'omheen' liggen.
-Gaat liggend slapen helemaal niet meer, probeer dan een zittende houding aan te nemen, met rondom je allemaal kussens.
-Heb je pijn bij het omdraaien, probeer eens via je buik om te draaien door eerst op handen en knieën te gaan zitten.*

Misschien is een stevige hangmat wel iets voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn van die speciale kussens, zo lang als je zelf bent,
dat is fijn om tegenaan te 'leunen' , of rol een
slaapzak op, en laat deze tegen je rug aan leunen, een
dun kussen tussen je knieen is ook fijn, en dan een klein beetje op de linkerzij.
drie kussens aan je hoofdeind, twee beetje schuin op, een in het midden , zo worden je schouders een beetje ontlast.
Het is even moeilijk, maar hou vol!
zorg goed voor jezelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezellig is anders, maar heb je geen (luxe) tuinstoel met voeteneind. Waar je lekker met wat extra kussens in kunt 'hangen'? Vaak zit daar zo'n dik kussen in en dan sukkel je misschien vanzelf half liggend half zittend weg. Het is wat, dat slapen tijdens een zwangerschap hè ;-). Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je zij liggen en een kussen onder je buik plaatsen die je buik goed kan ondersteunen. Hoe groter je buik, hoe groter het kussen.