Mag je als een vrouw borstvoeding geeft wel chinees eten ?

Ik heb gegoogled, maar geen duidelijk antwoord gevonden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (14)

Tuurlijk, waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je mag als vrouw die bv geeft alles eten zelfs filet american. Maar... 'T kan zijn dat de darmpjes van je kindje er op reageren. Maar je mag alles weer eten hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi!
Volgens mij mag je wel chinees eten als je bortsvoeding geeft. MAAR.. ik heb mij dochter ook volledig borstvoeding gegeven en als ik chinees had gegeten, had ze erg veel krampjes en moet ze ook spuigen!
Ik zou dus niet adviseren chinees te eten!
Geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe doen ze dat in China dan.
of zouden ze daar geen borstvoeding geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dacht precies hetzelfde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het eten in china is totaal anders dan het eten wat je hier bij de chinees haalt. het eten hier is aangepast aan de cultuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dacht ik ook!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hahaha in China kennen ze niet het chinese eten wat we hier verkopen hoor!
alleen roedjhak met rundvlees en witte rijst. Denk dat dit de gezondste is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk mag dat ; Chinezen doen dat namelijk ook wel eens, en toch geven ze hun kind borstvoeding.
Alleen als het niet tot je normale voedingspatroon behoort, KAN het zijn dat je baby er last van krijgt. (Maar dat kan ook van veel Hollandse pot, zoals koolsoorten ed). Vooral sterk gekruid eten - als jij dat niet gewend bent - kan ook slecht vallen ; in dat opzicht valt het - vaak zoete- Chinese eten nog wel mee.
Eigenlijk kun je het voedingspatroon dat je had tijdens je zwangerschap gewoon voortzetten ; dat is het voedselpatroon waar jij EN je baby dan al aan gewend zijn , dat geeft de minste kans op klachten. Maar gegarandeerd 100 % klachtenvrij eten, de hele borstvoedingsperiode lang, is eigenlijk toch niet mogelijk. Er fietst altijd wel een keer iets tussendoor, al is het maar sinaasappelsap ofzo. Alleen met medicijnen en drugs (alcohol) zou ik bewust terughoudend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat chinees eten niet zo schadelijk zal zijn als bijvoorbeeld Indiaas want dat is vaak wel heel scherp en gekruid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch geven ook Indiaase moeders hun kinderen zonder problemen borstvoeding. Dus als je dat ALTIJD gewend bent te eten, kan het best.
elke kindje zal anders reageren op bepaalde voeding die de moeder eet. maar meestal gaat het allemaal gewoon goed hoor, wat je ook eet. het enige wat je even niet moet doen is erg scherp gekruid eten, zoals sambal etc. en natuurlijk alcohol, drugs vermijden en medicatie eerst goed vragen/lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij alles wat je eet zul je het merken aan je baby. Gekruid eten en 'zware' groenten zoals kool zal de kans op darmkrampjes verhogen. En 's-nachte met een huilende baby zitten wil je ook niet :) Je zult vanzelf je eten aanpassen, maar dat wil niet zeggen dat je het niet mag eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aleen geen rauwe vleesproducten, en let op franse kaasjes.

ps. als je een kat hebt, mag je de kattebak niet schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag tijdens het geven van borstvoeding gewoon alles eten wat je ook at tijdens de zwangerschap. Je kindje is gewend aan alle kruiden die je gebruikte tijdens je zwangerschap. Als je iets anders eet tijdens het geven van borstvoeding kan het zijn dat je kleintje last krijgt van krampjes. Op onderstaande link kun je heel veel informatie vinden over alles wat met borstvoeding te maken heeft. Er is ook een forum waar je deze vraag ook kunt stellen of kunt kijken of er iemand ervaringen heeft met Chinees eten wanneer er borstvoeding gegeven wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou nooit chinees eten. Ook niet als je niet zwanger ben. Maar Chinees eten eten kan geen kwaad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als tijdens de zwangerschap ook regelmatig chinees wordt gegeten,zal de baby er bij het zogen waarschijnlijk geen last van krijgen,omdat het lichaam er dan al aan gewend is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je mag chinees eten. Ik zou niet weten waarom niet . Roken en drinken daar moet je pas mee oppassen.