Nee waarschijnlijk niet.

Als bevruchting niet binnen de eerste 12 uur na de eisprong gebeurd is dan is de kans op zwangerschap zeer klein.

Als u echter gemeenschap hebt gehad een paar dagen voor de ovulatie dan is de kans op zwangerschap wel aanwezig. De zaadcellen van de man kunnen dus een paar dagen in leven blijven.

De kans op bevruchting is dus zeer klein maar voor alle zekerheid is het wellicht verstandig om toch een zwangerschapstest in huis te halen!

Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, de eicel leeft nog een aantal dagen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens wikipedia enkele uren.

Na de ovulatie kan de eicel nog slechts enkele uren bevrucht worden door een zaadcel om tot de ontwikkeling van een embryo te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan en komt ook bij vee voor. De officiële naam heet "tussentijdse eisprong" wat 14 dagen suggereert maar zo werkt dat helaas niet. Veehouders zijn niet blij met dit verschijnsel omdat er vaak afwijkingen bij zijn.
Het werkt als volgt: de linker eibal geeft gedurende een jaar keurig iedere maand 1 eitje af, stopt ermee omdat de eitjes nu een mindere kwaliteit gaan krijgen en na een ½ jaartje wordt de rechter eibal actief doch waarvan de eerste 10 door "De Natuur" een merkteken meekrijgen zodat je daarvan niet zwanger raakt want de eerst 10 zijn nog niet goed, de volgende serie voor 1 a 1½ jaar zijn dat wel en dan stopt ook die rechtse eibal ermee: om het na een ½ jaartje aan de linker over te dragen.
Echter, onder invloed van luchtgedragen hormonen zoals ferromonen komt het voor dat soms een "gestaakte" eibal opeens razendsnel een eitje afstoot - de Natuur is vaak erg slim om onze etiquetes te omzeilen en dat komt ook in de veehouderij nog wel eens ongewenst voor.