Nou dat kan zeker!anders had je dit antwoord niet gekregen van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA. Vriendinneltje van mij heeft dat meegemaakt.

Het is vooral belangrijk dat je naar de check-up bent geweest nadat het erin is gezet. Ook zodra je plotseling ineens buikpijn hebt, gelijk naar de dokter gaat. Het kan dan namelijk dat de spiraal er niet goed in zit (waardoor het minder goed/niet werkt)

Ook moet je oppassen voor onder narcose gaan en anti-biotica. Dan werkt het hormoon niet meer.

Maar als dat allemaal goed zit, zou je niet zwanger moeten worden.. Wat zeggen ze, 99% ofzoiets?

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is altijd een kans, maar die kans is wel heel klein
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen anti conseptie die je 100% kan beschermen. Ook met een spiraaltje bestaad de kans al is deze echter wel erg klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan dat. de enige manier om je 100% tegen zwangerschap te beschermen is geen seks hebben.

Het hormoonspiraaltje wordt tegenwoordig het vaakst gebruikt. De kans om alsnog zwanger te worden als je dit spiraaltje hebt, is 0,1-0,2% per jaar.

Met andere woorden: van de 1000 vrouwen die een jaar lang alleen een hormoonspiraaltje gebruiken als anticonceptiemiddel, worden er één à twee toch zwanger. Dat is vergelijkbaar met vrouwelijke sterilisatie, en betrouwbaarder dan de pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan. Een spiraal is een behoorlijk veilig voorbehoedsmiddel, maar geen enkel voorbehoedsmiddel is 100 % (behalve volledige onthouding).

Een normaal spiraal is ca. 98 % betrouwbaar, een spiraal met hormonen ca. 99,8. Dat betekent dat van de 100 vrouwen die een jaar lang een spiraal gebruiken, er twee zwanger worden. (Of, in het tweede geval, 2 op de 1000).

De kans op complicaties is bij die zwangerschappen wel aanmerkelijk verhoogd, evenals de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het is dan ook geraden zo snel mogelijk een arts te bezoeken bij een vermoeden van zwangerschap.