Kan het zijn dat ik zwanger ben?

2 weken terug ben ik ongesteld geweest. Ik ga nu de 3e week van de pil in. Sinds maandag ben ik erg moe, emotioneel en heb ik menstruatiepijn. Linksonder mijn navel doet het pijn (soort kramp), hier is het ook iets opgezetter en linksboven mijn navel heb ik een soort plopjes, kleine snelle trillingen. Vooral wanneer ik even rustig ga zitten. Ik heb gele afscheiding die wel een beetje ruikt en mijn schaamlippen zijn wat dikker dan normaal en roder. Ik heb vaker hoofdpijn. Misselijk ben ik niet.

Ik heb al 7 jaar dezelfde vriend, en wij doen het zonder condoom, maar ik slik wel de pil. (Ben hem niet vergeten, goed geslikt. Wel heb ik een half jaar geleden een tussenbloeding gehad met kramp en een "dikker propje". Waarschijnlijk was ik toen zwanger en heb ik al vroeg het kindje verloren)
Donderdags slik ik de eerste pil, vrijdags hebben wij toen voor het eerst seks gehad (daarna nog 4 keer tot nu). Kan het zijn dat ik zo snel na mijn menstruatie zwanger ben?
En wat kan moet ik doen? Een test zal niets uithalen, toch?

Alvast bedankt voor je reactie!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, altijd 's avonds rond 22.30 uur. In het weekend kan het op zijn laatst wel eens 1.00 uur worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slik deze pil trouwens al 8 jaar. Eerst microginon en toen kreeg ik de goedkopere variant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je naar de h.a. geweest? "k was wel benieuwd wat deze heeft gezegt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bij de huisarts geweest. Het zal waarschijnlijk een baarmoederhals ontsteking zijn. Er is een uitstrijkje gemaakt. Morgen hoor ik de uitslag en krijg ik antibiotica.
Even afwachten dus nog. Maar niet zwanger (gelukkig)!

Het beste antwoord

Het kan natuurlijk wel, de pil is niet 100% betrouwbaar, maar je klachten klinken niet echt als zwangerschapssymptomen.

Vooral de gele ruikende afscheiding en de rodere dikkere schaamlippen doen mij aan een infectie denken. Misschien een (beginnende) schimmelinfectie, daar krijgen de meeste vrouwen tijdens hun leven wel eens (of meer dan eens) last van.

Met deze klachten zou ik sterk aanraden om snel een dokter te bezoeken om dit uit te zoeken, hoe sneller je hierachter bent, hoe sneller (en hopelijk zonder de latere vervelender klachten) je ervan af komt.

Denk je toch dat je zwanger bent, doe dan minstens 19 dagen na de laatste keer dat je seks hebt gehad een test. Sowieso zou ik seks zonder condoom de komende tijd afraden. Als je inderdaad een schimmelinfectie hebt, kun je die aan je vriend doorgeven. En hij weer aan jou, zodat je aan de gang blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook meer aan een infectie of soa. Ga ff je dokter en vraag een test aan, zou best kunnen zijn dat je een sluimerende ontsteking hebt. Better safe, than sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nu ook wel het idee dat het een ontsteking is. Ik krijg steeds meer krampen in mijn buik. Heb al met een warme kruik gelegen en veel thee gedronken.
Ik ga maandag de huisarts bellen. Ik hoop dat de pijn minder is morgen. Het doet echt heel veel pijn nu steeds. Het zijn geen krampen meer, het zet echt door nu.
Al lijkt het wel een beetje op de pijn die ik bij de eerdere miskraam heb gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, dan hoop ik dat je geen bekkenbodemontsteking hebt opgelopen.......keertje een tampon vergeten ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je ons nog even weten wat de huisarts zei?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden meerdere opties gegeven en dit wordt helder uitgelegd.

Andere antwoorden (6)

Een zwangerschapstest kan je alleen de zekerheid geven of je zwanger bent of niet. Maar je klachten kunnen ook komen door het gebruik van de pil, deze heeft altijd heel veel bijwerkingen. Misschien ben je toch wel zwanger want een pil geeft niet 100% garantie dat je niet zwanger kan worden, zelfs al zou je condoom en pil in combinatie gebruiken dan bestaat er toch altijd een kans dat je zwanger kan worden. Doe zo snel mogelijk een zwangerschapstest zodat je niet in onzekerheid hoeft te zitten en laat je zo snel mogelijk door een gynaecoloog onderzoeken. Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Zich als ik zo kijk naar je klachten geloof ik niet dat je zwanger bent. Maar om zeker te weten kun je een test doen vanaf de dag dat je weer ongesteld moet worden.
Ik denk meer aan een ontsteking. Als je niet fit voelt heb je ook sneller last dat je emotioneel bent. Ga eens met je klachten naar de huisarts. Misschien een test urineweginfectie of een uitstrijkje. Je huisarts kan je beter verder helpen om er achter te komen wat je hebt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Probeer deze test eens te doen. Het geeft natuurlijk niet zoveel zekerheid. Maar dan heb je wat meer een idee hoe je lichaam aan kan geven dat je zwanger kunt zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
En een zwangerschapstest die 4 dagen voor dat je ongesteld zou moeten worden kunt gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan komt eruit dat ik aan het begin van mijn cyclus zit en later de test nog een moet doen. Denk ook niet dat een echte test zin heeft nu toch? Ik zou hooguit 2 weken zwanger kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een test lijkt me nu inderdaad een vertekent beeld te geven. Daarom lijkt me het verstandig naar de huisarts te gaan.
ik zou zeggen doe het met een test
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik denk het niet,want elke maand moet je menstruatie krygen,misschien komt omdat de klimaat verander ook.
Want ik had ook 2maanden me menstruatie gestopt maar de dokter zei het komt door de klimaat ,je hoef niet te ergeren. Misschien kan dat wel dan moet je by je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
het klimaat beinvloed de hormoonhuishouding en de werking van de pil toch niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het klimaat verandert ?? Wat is dat voor dokter ?? Klinkt als een vreselijke kwakzalver, een reguliere huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En sowieso heeft een situatie waarbij je twee maanden niet menstrueert niets te maken met wat Judith beschrijft.
klinkt niet als een menstruatie... Zou zeggen ga ermee naar je huisarts. na je menstruatie kun je zwanmger worden, zelfs tijdens je menstruatie. Maar die vreemde dingen die je omschrijft en die krampen, klinkt niet normsaal, en wij zijn geen sartsen. Wat GV betreft kun je het beste voor dit soort dingen naar je huisarts, want hier geven mensen toch veel verschillende antwoorden en het gaat wel om je lijf... succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook nog een bloeding krijgen als je al zwanger bent (van het innestelen, maar er zijn ook verhalen bekend van vrouwen die helemaal niet wisten dat ze zwanger waren omdat ze gewoon bleven menstrueren. Ik schrijf dit niet om je bang te maken, maar om aan te geven dat het dus wel mogelijk is). In dat geval zou je dus al zwanger geraakt zijn na een vorige eisprong, en kun je dus al een test doen. Dat geeft meer zekerheid dan het beschrijven van je symptomen, want die zijn echt bij iedereen (en zelfs per zwangerschap) verschillend. Succes!