Kan je zomaar ineens ongesteld worden zonder terwijl je al meer dan een half jaar borstvoeding geeft?

Normaal voel ik het altijd behoorlijk aankomen, maar net kwam ik echt voor een verrassing te staan op het toilet. Fijn op het werk!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. Bij sommige vrouwen blijft de menstruatie in zijn geheel weg tijdens de borstvoedingsperiode en bij weer anderen blijft hij zo gelijk lopen als voorheen. En bij weer anderen is de menstruatie onregelmatig in die periode. Dat je het niet aan voelde komen kan komen doordat je nu al ruim 15 maanden geen menstruatie meer hebt gehad, je was er niet meer op bedacht en daarom herkende je waarschijnlijk de symptomen niet op tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uruh: misschien komen er nog betere antwoorden (alhoewel dit al een hele goede is). Ik heb er in elk geval niks aan toe te voegen! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan sluit de vraag toch?? Misschien volgen er meer betere antwoorden?? UGH??

Andere antwoorden (1)

Als je volledige borstvoeding geeft dat wil zeggen dag en nacht elke 3 uur voeden of kolven.
Dan ben je beschermd tegen zwangerschap en blijft je menstruatie uit.
Als je baby een half jaar oud is geef je veel minder borstvoeding vaak heb je al de hele nacht geen voeding meer en zit er veel meer dan 3 uur tussen de voedingen overdag.
Het is normaal dat je menstruatie dan weer terug kan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef 's morgens, 's avonds en 's nachts (nog steeds 2x..) borstvoeding en overdag kolf ik 2x. Dus toch zo'n 4 tot 6 voedingen per etmaal.