is het normaal dat 10maanden jonge hond( 1ste loops)opgezette tepels krygt.of schynzwanger is.

We hebben haar geen minuut uit oog verloren,woon in stad dus alleen naar buiten is onmogelyk,ben buiten altyd samen met haar.Toch heeft ze opgezette tepels,alsof ze zwanger is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yk heb gyn ydee.

Het beste antwoord

Ja, daar hebben veel teefjes van die leeftijd last van. Als je niet van plan bent om met je hond te gaan fokken is het verstandig om haar na de eerste loopsheid te laten steriliseren. Je bent dan voorgoed van de loopsheid en alle daarmee gepaard gaande ongemakken af. Tegen schijnzwangerschap kun je bij de dierenarts een injectie laten geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Schijnzwangerschap treedt dikwijls 8 à 10 weken na het begin van de loopsheid op. Verschijnselen; de hond is erg aanhankelijk, sloom, de tepels kunnen opzwellen en zelfs vocht afgeven. Het teefje vertoont nestdrang, gaat met allerlei dingen slepen en legt dit op een eigen plekje neer.
Veel bewegen en minder eten geven helpt vaak goed.