Bijna 8 weken zwanger en ineens niet meer moe of misselijk. Miskraam op komst? Dokter kan me pas over 2 weken ontvangen.

De laatste weken was ik heel moe geweest en misselijk, en last van verstopping, wat ook normaal is tijdens zwangerschap. Echter, sinds een dag of 3 voel ik me niet meer misselijk en die speciale vermoeidheid is ook verdwenen. Normaal begint dat toch pas na de 11e week? Ik ben bang dat het een miskraam wordt, maar de dokter kan me pas op 26 november zien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
75.4K

Antwoorden (10)

het kan ook even zo zijn dat je over paar dagen weer beroerd bent, dusik zou me niet zo heel erg zorgen maken..maar toch lekkerder als je het zeker weet, kan je niet naar een vervangende arts gaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat de dokter pas op de 26e tijd voor je heeft is een indicatie dat hij/zij denkt dat er weinig aan de hand is. Want als ze vinden dat er echt wat aan de hand is, hebben ze altijd de tijd voor je.
Stel dat je meldde dat je een bloeding had, dan zat je nu bij de dokter in plaats van dit bericht te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het overgaan van misselijkheid en vermoeidheid, is juist goed nieuws. je gaat juist het prettige gedeelte van je zwangerschap tegemoet!

Ik vind het wel lullig van je arts dat die je niet even geruststelt. Zo moeilijk is dat niet!

Dus, maak je geen zorgen, (zorgen zijn zélf ongezond) niet ziek zijn is juist goed!!!

Heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap, en ik wens je een rustig gevoel er over, zodat je er van kunt genieten!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
vind ook dat een zorgelijke aanstaande moeder best even gerustgesteld mag worden, dan had een uitleg over de telefoon hierover van die kant ook al kunnen helpen, dan had de vraag hier niet gesteld hoeven te worden.
Ik ben geen dag misselijk geweest tijdens mijn zwangerschappen terwijl een vriendin van mij 9 maanden misselijk is geweest.
Het is bij iedereen weer anders.
Het is natuurlijk wel goed om je lichaam goed in de gaten te houden. Voel je je naar, heb je pijn, vloei je. Allemaal dingen om goed op te letten en dan direct de arts in te schakelen. Dan maakt hij heus tijd voor je (moet hij!)

Voor nu zou ik me geen zorgen maken, en geniet van het feit dat je je goed voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij al mijn zwangerschappen was ik de eerste 8 weken misselijk, daarna was het opeens voorbij en zat ik ook weer vol met energie.
Dus ik zou me daar nog geen zorgen om maken.
Wat ik wel jammer vind is dat je arts niet even eerder tijd kan maken voor een afspraak om je even te zien en je gerust te stellen. Er zijn toch altijd mogelijkheden om bepaalde spoedzaken even voor te laten gaan.
Als je ongerust bent, moet je zeker geen 2 weken wachten met een afspraak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Natuurlijk zeer van harte met je zwangerschap, geniet ervan, nu je je weer goed voelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent ongerust, dat is duidelijk. Bang zelfs schrijf je. Heb je dat aan je arts doorgegeven? Het gaat om JOU, laat je niet wegsturen, wees assertief en pak de telefoon. Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houdt er rekening mee dat 11 weken een gemiddelde is. Hormonaal ben je continue aan het veranderen dus kan bij jouw de misselijkheidsperiode gewoonweg korter zijn.

Mijn vrouw had er bijvoorbeeld bij de 2e zwangerschap helemaal geen last van op een enkele dag na.

Probeer rustig te blijven. Stress is zeker niet goed voor jouw en de baby. Eet gezond en slaap voldoende.
Twijfel je, laat je niet afschepen door de huisarts. Onzekerheid en stress wegnemen is goed. Maar ga niet teveel op de dagen zitten kijken wat moet gebeuren en wat 'normaal' zou zijn. Dan ga jij je onnodig zorgen maken als wat niet gebeurt volgens het boekje.
Luister naar je lichaam, dat vertelt je meer dan je denkt.

Veel geluk en geniet van je zwangerschap en straks je kindje. Klinkt afgezaagd maar het gaat allemaal heel snel. Ben zelf vader van 2 kinderen, dus heb een klein beetje ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pin je niet vast op die 11 weken indicatie. Bij de één is het korter, bij de ander duurt het langer. Zolang je geen bloeding of afscheiding hebt, hoef je je niet ongerust te maken.
Ik herken e.e.a. vanuit de zwangerschappen van mijn vrouw destijds.
13 jaar geleden
Vreemde dokter.... in Nederland nemen ze zwangere vrouwen helaas niet serieus. Als je bij België in de buurt woont moet je gewoon naar een ziekenhuis rijden, binnenlopen en zeggen dat je je zorgen maakt. Wordt je meteen geholpen. Misschien moet je even wachten maar ze sturen je niet naar huis.

Je hoeft trouwens niet de hele zwangerschap misselijk te zijn. Mijn vrouw had momenten, net nog even gevraagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder mens reageert weer anders op zwangerschap en misschien is het fijn dat je er nu van af bent. Als je het niet vertrouwd, blijf er niet mee lopen en deel het degene bij wie je vertrouwen kunt krijgen. Gewoon bellen en jouw zorg delen. Mogelijk heb je dan snel duidelijkheid.