Wel of geen ring bij het ten huwelijk vragen van mijn vriendin? Ze draagt namelijk nooit ringen...

Ik wil binnenkort mijn vriendin ten huwelijk vragen, maar ze draagt nooit ringen. Nu ben ik aan het twijfelen of ik bij de aanzoek een ring zal geven, of een ander mooi sierraad waar ze waarschijnlijk meer aan heeft. Een ring 'hoort' natuurlijk wel... maar ja... Wat is jullie advies? Wel of geen ring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (16)

Dan is dit juist een goede reden om wél een ring te dragen!

Een aanzoek met een ring is natuurlijk veel leuker dan met een ander sierraad. Maar dat is mijn mening. Jij moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Tenslotte ken jij je vriendin beter dan wij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon het aanzoek doen met een ring, maar geef er dan gelijk een kettinkje bij, dat ze de ring eventueel om haar nek kan dragen.

En waarschijnlijk vind ze een trouwring zo speciaal, dat ze die wel gaat dragen.
13 jaar geleden
het huwelijk is gebaseerd op tradities. De ring is natuurlijk het perfecte voorbeeld van een huwelijkstraditie. daar komt ook nog bij dat het verschrikkelijk romantisch is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
draagt ze geen ring omdat ze het niet prettig vindt of omdat ze geen mooie ring heeft.

Je hoeft het niet te doen omdat het zo hoort. Het is ook heel mooi om een ander sieraad te geven.

Misschien is het goed om dit stiekem te vragen aan iemand die haar goed kent zoals haar moeder of vriendin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het aanzoek hoef je haar geen ring te geven hoor, dat doe je bij het trouwen zelf. Een dikke knuffel of een leuke belevenis is voldoende, tenzij ze natuurlijk 'high maintenance' is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, een leuke actie zou echt gaaf zijn! Voordeel van wel een ring of ander symbolisch sierraad geven wel aangeeft dat je er "tijd" in hebt gestoken ofzo... of nee ik kan beter zeggen, er over nagedacht hebt :)
Het kan soms ook zo "spur of the moment" gaan.
Ik denk inderdaad ook dat dit een hele mooie reden is om wel een ring te gaan dragen! Probeer een beetje naar de reden te vissen waarom ze geen ringen draagt. Als het er inderdaad om gaat dat ze gewoon geen mooie ringen heeft, kun je haar die mooie ring toch geven ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een ring hoort er wel bij maar misschien draagt ze oorbellen, dan is het alternatief een paar nieuwe oorringen met een gravering erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je (en de andere beantwoorders) hebt teveel naar de Amerikaanse televisieseries gekeken. In Nederland geef je ELKAAR een ring bij het trouwen en soms geef je ELKAAR een ring bij de verloving (waarbij de verlovingsring niet gelijk is aan de trouwring). Het sleutelwoord is ELKAAR.
Dus vraag haar ten huwelijk en ga samen ringen kopen en dan zal ze wel aangeven of ze dat wil of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed. Trouwringen (of verlovingsringen: dezelfde ring gedragen aan de andere hand) zoek je samen uit, als symbool voor je leven samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+-je voor jou. Ik krijg bij bovenstaande antwoorden idd een amerikaans film idee waarbij de "held" de razend knappe hoofdrolspeelster knielend een joekel van een diamant aanbied... hahaha wat zijn we toch weer lekker geëmancipeerd en modern.
Een mooi horloge zou een alternatief kunnen zijn als symbool voor "vanaf nu tot....alTIJD"

Een ring is ook maar traditie en er is niemand die zegt dat je je daar aan moet houden.
Als er wel iemand is die dat zegt, hoef je daar niet per se iets mee te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien wacht ze wel op die ring van jou?
misschien draagt ze alleen maar een trouwring.
veel suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al geef je zo'n ring van de kermis, ik denk dat de meeste vrouwen het super romantisch vinden! En dan later na je aanzoek zeg je; dit is symbolisch, laten we samen een mooie ring uitzoeken!
13 jaar geleden
ik draag ook nooit ringen, maar een trouwring is anders. Erg leuk ook om te krijgen. Ik zou hem wel samen uit willen zoeken.
Het idee wat hierboven staat geschreven om een symbolische ring te kopen vind ik ook echt heel goed.
Je kan haar in ieder geval niet boos mee maken, wanneer je een ring geeft. Is namelijk altijd leuk om een ring te krijgen voor zoiets! ja toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien draagt ze geen ringen omdat ze wacht op dat speciale ring? Geef er een kettinkje bij, dan kan ze het om haar nek hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij kent haar het beste.
Doe wat je gevoel je ingeeft.

De ring is natuurlijk traditie, maar tegenwoordig zijn er zoveel andere manieren we leven in de moderne tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde laatste een verhaal van een kennis die ten huwelijk gevraagd was met een diamantje. Dit omdat haar vriend niet zo goed wist wat voor soort ring ze mooi zou vinden. Jouw vriendin kan die steen dan in welk sieraad dan ook laten plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou haar de ring gewoon geven. Het is traditioneel en alleen omdat ze nooit ringen draagt betekent niet dat ze ze niet kan gaan dragen. En als ze echt geen ringen wil dragen dan kan ze er altijd nog voor kiezen om hem aan een kettinkje om haar nek te hangen, dan heb je wel de ring, alleen niet om de vinger.
Succes!