Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

veel twijfel bij korte verkering/relatie! help mij alstublieft ik wil gelukkig zijn met haar!?

lieve mensen, ik ben 21 jaar en 2 maanden iets met een meid van 19. ik heb ooit één relatie gehad van 16 tot 18. zij was voor mij de ware. dit is overgegaan omdat ik haar na een jaar verwaarloosde vanwege mijn wilde veren. ik heb hier spijt en een enorme deuk aan overgehouden. 3 jaar later, ben ik mijn huidige vriendin tegengekomen. op het begin dacht ik:wauw! en ben ik voor haar gegaan. uiteindelijk heb ik haar gekregen. Vanaf het moment dat ik haar had begon bij mij een kleine twijfel: oh nu heb ik haar, wat nu?! deze twijfel heb ik gelijk uit mijn hoofd gezet omdat ik haar te leuk vond. Maar sinds wij iets hebben, iets meer dan 2 maanden. heb ik twijfels. haar uiterlijk is niet wat ik hoopte maar haar innerlijk is fantastisch! ik vind haar heel speciaal en daarom blijf ik ook bij haar. Maar ik word moedeloos van de twijfel. de twijfel heb ik ook als ik mét haar ben. ik denk veel na en dus ook waar zij bij is, en dan vraag ik me af of dit wel de meid voor mij is. dan kijk ik naar haar en stel ik mezelf die vraag. en afhankelijk van welke bril ik opzet krijg ik weer een ander antwoord. En als ik mezelf dat afvraag, vraag ik mezelf weer af waarom ik mezelf die vraag stel. Maar als ik mn gedachtes stil hou, tegen mezelf zeg: niet nadenken. dan zie ik een prachtig meisje en kan ik echt genieten. Maar als ik dit de hele tijd tegen mezelf moet zeggen word ik daar moe van. ik wil gewoon gelukkig zijn met haar en van al die twijfels af! wie kan mij helpen???

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je bent pas 21. Nog een heel leven voor je om de ware te vinden. Je moet jezelf niet zo forceren met dat gepieker of zij dat wel is. Dat dacht je bij je vorige geliefde nl ook. Ga gewoon genieten van de tijd die je met haar hebt en of dat voor eeuwig is zal vanzelf wel blijken. Denk erom: het innerlijk is veel belangrijker dan het uiterlijk. Jij zegt dat ze innerlijk een prachtmens is. Lucky you! Draag haar op handen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Twijfels komen uit jouw intuïtie en zijn waarschuwingssignalen. Het is verstandig om jouw intuïtie te volgen. Aan de andere kant kunnen het ook valse signalen zijn die bijvoorbeeld voortkomen uit bindingsangst of uit vergelijken van jouw huidige lover met jouw vroegere, inmiddels geïdealiseerde lover.
Je bent 21, en als je je niet gaat opsluiten dan gaat er een wereld van aardige en mooie meiden voor je open.
21 jaar is erg vroeg om je nu als voor je resterende leven vast te leggen. Later scheiden is een ramp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Twee maanden is nog niks. Als je nu al ziet dat haar innerlijk prachtig is, is dat alleen maar mooi.

Perfectie bestaat niet en uiterlijk is vergankelijk. Als je blijft twijfelen op grond van haar uiterlijk ben je waarschijnlijk te oppervlakkig voor haar en kun je haar beter op tijd laten gaan, voordat je haar te erg gaat kwetsen. Dan kan ze op zoek naar iemand die van haar houdt om wie ze is, niet om hoe ze er uit ziet.

Ik ben trouwens een vrouw en geen man, maar ik hoop dat je er toch wat mee kunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beginnen met het woord "meid" te schrappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eigelijk best simpel vraag jezelf
zou je gellukiger zij met der of zonder der
ik zou voorla neit na een verkeerde dag het uitmaken doe het rustig aan geniet vaan haar en kijk maar wat er gebeurd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bent pas 21.
Je had al eens een verkering die "de ware" was.
Daar heb je een deuk aan overgehouden?
Beste.. het leven bestaat uit deuken!!

En nu: vanaf dat je haar had begon er al een kleine twijfel??
Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak.
Zo gaat dat vaak.

Heb je je twijfels met je meisje besproken?
[Een meisje is geen meid, dat klinkt denigrerend]

Ik zou haar maar laten gaan.
Ik denk dat jij haar niet waard bent.
En je bent veel te jong voor al die twijfels en
al dat getob.
Bovendien ben je dan tenminste eerlijk naar haar.

Je kunt pas echt van iemand houden als je genoeg van jezelf houdt, als je ook alleen kan zijn. Ik denk dat je eerst maar eens aan jezelf moet gaan werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geniet gewoon van het samenzijn en niet zo krampachtig denken.Niets is voor eeuwig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing